El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, ha mostrat el seu suport al projecte presentat pel president de l’Associació Unadikum, Manuel Pineda, que vol portar a València durant quinze dies a huit xiquets procedents de Gaza.
L’objectiu és que durant la seua estada en la ciutat, a la qual vindran acompanyats de dues mares, reben assistència sanitària i s’incorporen a un programa lúdic – educatiu elaborat per la Diputació. El diputat Emili Altur ha explicat que “aquests xiquets pateixen traumes pel conflicte que es viu a Gaza, així que la idea és allunyar-los d’aqueixa situació i que reben una bona atenció mèdica, així com que s’incorporen a un programa lúdic i educatiu que contribuïsca al seu benestar”. La Delegació de Cooperació Internacional es coordinarà amb l’Àrea de Benestar Social de la Diputació i amb la conselleria de Inclusió Social de la Generalitat Valenciana per a treballar de manera conjunta en aquest projecte. Unadikum es defineix com “una associació en defensa dels drets del poble Palestí i contra l’ocupació i l’apartheid d’Israel que cerca posar fi al bloqueig que exerceix Israel en la Franja de Gaza i acabar amb la passivitat de la comunitat internacional davant el mateix”. Naix a la fi del 2010 gràcies a la iniciativa de diversos activistes participants en la campanya de suport al poble palestí Rumb a Gaza, la qual va possibilitar la presència d’un vaixell espanyol en la Segona Flotilla de la Llibertat, el Guernika.