El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, s’ha reunit amb representants de YMCA, els qui li han explicat les activitats que duen a terme en Colombía, així com el seu projecte d’ajuda als joves, a la infància i a les dones. A la trobada han assistit la directora general de YMCA Colòmbia, Gloria Hidalgo, la directora de Cooperació Internacional, Mari Carmen Álvarez, i la responsable de la delegació a València, Mary Isabel Antelo.
Emili Altur ha assenyalat que “ha sigut un plaure atendre a aquesta ONG i conèixer les activitats que duen a terme mitjançant la col·laboració de YMCA Espanya i YMCA Colòmbia, així com poder escoltar els seus projectes i objectius més concrets”. El diputat ha explicat que “l’any passat YMCA es va quedar en el tall per a accedir a les subvencions, però donada l’augment del pressupost que hi ha hagut enguany esperem que puguen entrar. A més, des de la corporació se’ls va oferir uns punts de millora mitjançant una avaluació i en l’associació han estat treballant durant tot l’any en ells per a poder entrar”. Des de l’associació han explicat al diputat el model de treball de cooperació que realitzen des de YMCA, i en concret el que duen a terme a Colòmbia. A més, han pogut conèixer les estratègies i polítiques de cooperació que es van a seguir per part de la corporació.
YMCA és una organització sense ànim de lucre creada en 1844 amb programes de temps lliure, com a campaments a Espanya i en l’estranger, on els participants aprenen anglès a través de la convivència amb l’idioma i coneixent els valors de l’organització.
El seu objectiu és potenciar al màxim les capacitats dels menors, procurant eliminar els factors externs que poden impedir que ho aconseguisquen. Per a açò, actuen sobre elements crítics com són el benestar de les seues famílies, l’educació, la formació i l’accés a l’ocupació, l’habitatge i la cobertura de les seues necessitats bàsiques, com són l’alimentació, la salut, l’oci i el temps lliure.