El diputat de Cultura, Xavier Rius, va inaugurar ahir la segona edició del Congrés de Gestió Cultural, que se celebra durant els dies d’ahir i de hui, i que ha estat coorganitzat pel Museu Valencià d’Etnologia i el Màster en Gestió Cultural de la Universitat de València (UV) i la Universitat Politècnica de València (UPV).

En la seua intervenció, Xavier Rius es felicità per la coŀlaboració entre administracions a l’hora d’organitzar aquest congrés, en el qual participen vora 170 alumnes procedents de tot l’Estat espanyol. Aquest congrés, amb el lema «Mapant realitats. Entre llocs i persones», l’han organitzat els mateixos alumnes del màster. El congrés abordarà aspectes crítics de la societat actual i el paper dels gestors culturals a l’hora d’analitzar les noves estratègies i els nous plans per a millorar la interrelació de la cultura amb la societat.

La taula de presentació del congrés estigué presidida pel diputat de Cultura, Xavier Rius; el vicerector de Cultura de la Universitat de València, Antonio Ariño; el director del màster interuniversitari per la UPV, Vicent Giménez, i Beatriz Santamarina, directora del màster, per la UV.

El congrés naix de la necessitat d’unir vincles amb els agents culturals actius, connectar els futurs gestors i l’organització amb la realitat de la gestió cultural, complir amb els objectius de formació, divulgació i investigació al voltant de la professió i més enllà de les aules, i participar activament en el creixement i desenvolupament de la professió.

Programa del congrés

El congrés s’organitza en dos conferències, quatre simposis i dos taules redones sobre de la gestió cultural. Les ponències les faran l’antropòleg Manuel Delgado i Gloria Durán (Intermediae-Matadero Madrid, Medialab Prado i Universidad Rey Juan Carlos). La primera conferència, impartida per Delgado, s’anomena «Coartadas culturales. Sobre algunos usos perversos de la cultura», i la segona, impartida per Gloria Durán, «De artista a ciudadano i viceversa: La Ilustración reloaded». En el programa del congrés també trobarem quatre simposis amb vint-i-nou comunicacions, i dos taules redones amb la participació d’agents d’àrees d’activitat tan diverses com els representants de La Dula, PICUV, La Casa Invisible, VAM!, Pedagogías Invisibles, el Museu Valencià d’Etnologia, la Federació Estatal d’Associacions de Gestors Culturals o La Matraka.

El Congrés està organitzat pel màster de Gestió Cultural de la Universitat de València i la Universitat Politècnica de València, i coŀlaboren el Museu Valencià d’Etnologia, l’IVAM, el Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València, la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València, el Coŀlegi Major Rector Peset, la Institució Alfons el Magnànim, Lavisible i Fenomenocultura.