La segona edició del Ciclopasseig Ruta dels Ibers, que tindrà lloc els dies 19, 20 i 21 de maig, és una activitat organitzada per la Xarxa d’Entitats pel Patrimoni (XEP) juntament amb el Museu de Prehistòria de València, i altres entitats, que té per objectiu acostar a la ciutadania el patrimoni, a través d’un mitjà de transport sostenible com és la bicicleta.
Al llarg de tres dies es recorreran diverses localitats de les comarques de l’Horta Nord i el Camp de Túria i es visitaran diversos jaciments que formen part de la Ruta dels Ibers. Durant aquestes jornades es recollirà informació i fotografies per a crear, ampliar i actualitzar articles sobre el patrimoni i la cultura ibera en la Viquipèdia, que s’introduiran en la sessió que es celebrarà el dia 26 de maig.
El passeig començarà el divendres dia 19 de maig a les 18:00 hores en l’Ajuntament de València i finalitzarà a Llíria el diumenge, dia 21. Al llarg de l’itinerari es visitaran els jaciments ibers del Tos Pelat de Montcada, el Puntal dels Llops d’Olocau i el Tossal de Sant Miquel de Llíria, a més d’altres elements patrimonials com són la Casa Comuna de la Sèquia de Moncada i el jaciment romà de L’Horta Vella de Bétera.
L’organització ha previst la pernocta del grup per al divendres i el dissabte als poliesportius de Moncada i Olocau.
Aquesta activitat està co-organitzada per L’Horta en movimient, Abicval (Amics de les bicis clàssiques), Amical wikimedia, Bici Escuela Valencia, Per l’Horta i El Col·lectiu. També col·laboren en l’organització el Museu Comarcal de l’Horta Sud, el Museu Municipal de Moncada, el Museu Arqueològic i el Servei de Turisme de Llíria, el Servei de visites del Puntal dels Llops i el Centre de Didàctica de Patrimoni de la Universitat de València.
Els ajuntaments de València, Moncada, Bétera, Olocau i Llíria, així com els seus museus i serveis de turisme dels cinc consistoris han col·laborat en aquesta segona edició del Ciclopasseig pel Patrimoni.
• Divendres 19 de maig

– 18:00 h. Eixida des de l’Ajuntament de València.

– 20:00 h. Plaça de l’Ajuntament Moncada.

– 20:10 h. Visita a la Casa Comuna de la Sèquia de Moncada.

– 21:00 h. Sopar.

– 23:30 h. Pernocta al poliesportiu.

• Dissabte 20 de maig

– 09:00 h. Desdejuni.

– 10:00 h. Plaça de l’Ajuntament de Moncada.

– 10:30 h. Visita al Tos Pelat.

– 11:30 h. Eixida cap a Bétera.

– 12:00 h. Visita a l’Horta Vella.

– 14:00 h. Dinar.

– 14:30 h. Eixida cap a Olocau.

– 18:30 h. Plaça de l’Ajuntament d’Olocau.

– 20:00 h. Visita a la Casa de la Senyoria.

– 21:00 h. Sopar.

– 00:30 h. Pernoctació a la Casa de Cultura.

• Diumenge 21 de maig

– 09:00 h. Desdejuni.

– 09:30 h. Eixida des de la Plaça de l’Ajuntament.

– 10:00 h. Visita al Puntal dels Llops.

– 12:00 h. Eixida cap a Llíria.

– 13:00 h. Visita al Tossal de Sant Miquel, antiga Edeta.

– 15:00 h. Dinar.

– 17:30 h. Tornada a València.

• Divendres 26 de maig

– 17:00 h. Viquimarató i pujada d’imatges a Wikimedia Commons.