La vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, ha reiterat el suport de la Corporació provincial als músics valencians, a les seues bandes, orquestres i resta de formacions musicals d’arreu de les comarques i els municipis de la demarcació de València. «Perquè els valencians i les valencianes no ens podríem explicar sense la música, seguirem estant al vostre costat», ha manifestat la vicepresidenta durant la seua intervenció com a mantenidora en l’acte d’exaltació de les Muses Cecilianes de la Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera.

El nomenament, celebrat a l’Auditori Santa Cecília de Cullera, ha servit per a proclamar Candela Canet com a Musa Major Infantil de la societat musical, així com també a la seua cort d’honor, integrada per Aina Buenrostro i Míriam Ramos. La cerimònia ha conclòs amb un concert a càrrec de la Banda Simfònica de la societat, sota la batuta del mestre-director Carlos Garcés.

Durant la seua intervenció, Maria Josep Amigó ha assegurat que la Societat Musical Santa Cecília de Cullera, amb més d’un segle de trajectòria, dedicació i perseverança, «és una mostra magnífica del que representa el nostre amor i la nostra dedicació per la música», ha subratllat. «Un projecte educatiu, social i cultural –ha continuat la vicepresidenta–, que va més enllà de la música, i que és referent, també, en la incorporació plena de les dones, en un àmbit en el qual vàrem estar excloses durant molt de temps».

En aquest sentit, Maria Josep Amigó ha incidit en que «la integració de les dones en l’àmbit públic ha estat i és una lluita constant, un treball fet també des de l’associacionisme com ho demostra aquesta Societat Musical, que ja fa quasi quaranta anys que incorpora homes i dones, xiquets i xiquetes, en plena igualtat de condicions». Perquè «la igualtat no és una paraula, és una actitud, és coherència, és respecte», ha sentenciat.

La vicepresidenta ha aprofitat aquesta ocasió per a recordar la consecució, per part de l’Orquestra Simfònica d’aquesta societat, del Primer Premi al I Concurs d’Orquestres de la Comunitat Valenciana, celebrat el passat mes de febrer al Palau de Les Arts Reina Sofía de València. «Un reconeixement més a l’excel·lència d’una societat i de les persones que la composeu. I podeu tindre ben clar que des de les institucions seguirem recolzant aquesta excel·lència i aquesta constància».

Finalment, Maria Josep Amigó, ha exalçat els valors formatius i musicals que acompanyen a Candela Canet, Aina Buenrostro i Míriam Ramos, pel que ha assegurat que la Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera «disposa d’un passat del que sentir-se ben orgullosos i orgulloses, i un futur garantit amb noves generacions de músics, i d’amants de la nostra música», ha conclòs.