El benestar de les persones és determinat per les polítiques dutes a terme a nivell local, atenent a les particularitats de regions com és l’arc mediterrani. Sobre aquest assumpte s’ha basat la trobada ‘Àmbit Local de l’Euroregió en l’Arc Mediterrani’, en la qual ha participat el diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur.

“La Diputació de València té una clara sensibilitat cap a les polítiques de cohesió i vertebració del territori”, ha iniciat la seua intervenció Altur. El diputat ha inaugurat unes jornades que es perllongaran fins al pròxim any en diferents localitats –la pròxima tindrà lloc a Eivissa– per a les quals, en paraules del diputat, “és necessari desenvolupar polítiques que empoderen a les institucions locals, com és el cas dels plans provincials de Serveis i Obres Municipals”.

L’esdeveniment, organitzat en el Centre de Cultura Contemporània Octubre per l’Institut Ignasi Vilallonga i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha comptat amb la implicació d’acadèmics i experts en l’àmbit de l’administració pública.

Els objectius principals d’aquesta primera trobada han sigut analitzar l’impacte de les polítiques locals en el territori, tenint en compte la problemàtica de la despoblació dels municipis d’interior i la ‘gentrificació’ de les zones costaneres, i avaluar la sostenibilitat del sistema de planificació urbana actual. “Hem de posar en valor el municipalisme com a eix vertebrador de la nostra societat”, ha manifestat Quico Fernández, alcalde de Sagunt i vicepresident de FVMP. Fernández ha resumit que “tenim un territori molt atractiu”, no obstant açò és necessari equilibrar la gestió de la seua planificació i aspectes fonamentals com les infraestructures, l’agricultura i el turisme.