La diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, ha participat aquest matí en la “Festa de la Cirera i l’Esmorzar Del Tros al Plat” organitzada pel Patronat de Turisme de València en la Terrassa del Veles e Vents de la Marina, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’Associació Professional de Cuineres i Cuiners de la Comunitat Valenciana (APCCV) i alguns dels principals productors valencians de cireres (Camp de Túria, Vall de la Gallinera, Planes i Caudiel).
Segons Moncho, “el nostre objectiu és agitar el turisme amb accions que, com Del Tros al Plat, reivindiquen el nostre territori com una fantàstica destinació turística en el qual viure en primera persona experiències autòctones, com és el cas del popular esmorzar valencià”.En l’esmorzaret típicament valencià no ha faltat el pa cuit en forn de llenya i els millors companys de mos, pebrots i cebes en salmorra així com salaura, cacaus i tramussos, a més d’un maridatge autèntic i autòcton: barralets de vi D.O. València i cervesa Artesana. Per a amenitzar l’esmorzar, la Sedajazz kid ha interpretat cèlebres peces del repertori musical jazzístic.Seguint la filosofia Del Tros al Plat que reinvindica el territori valencià a través de productes singulars i autòctons, a propòsit de l’esmorzar també s’ha instal·lat un mercat tradicional de la cirera valenciana, una de les fruites que marquen l’inici de l’estiu i que formen part del paisatge i també, després de la seua elaboració, de la gastronomia valencians.Tota la part gastronòmica ha estat a càrrec dels professionals de l’APCCV, “que són els principals difusors del nostre territori a partir de la nostra excel·lent gastronomia”, ha assenyalat la diputada de Turisme.