El Patronat de Turisme de València convoca les noves ajudes per al transport d’autobús d’activitats turístiques destinades a associacions, federacions i confederacions de pares i mares d’escolars, així com a associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre, del territori valencià.

Segons les bases de la convocatòria, l’extracte de la qual ha sigut publicat en el BOP (Nº 126), el termini de presentació de sol·licituds del nou programa TOT (Tour d’Ofertes Turístiques) estarà obert des d’avui fins al 17 de juliol.

Tal com destaca la diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, el nou TOT té dos objectius prioritaris, “activar les economies locals i generar futurs prescriptors turístics amb la col·laboració i la participació directa de les associacions de mares i pares d’escolars, que són els nous beneficiaris de les ajudes del Patronat”.

Turisme autòcton per a totes les edats

El Tour d’Ofertes Turístiques disposa d’un pressupost inicial de 280.000 euros per a donar suport a les empreses de les comarques valencianes i facilitar que els escolars valencians i altres col·lectius coneguen el seu propi territori de primera mà i participen en accions turístiques autòctones.

L’articulació del TOT es tramita directament amb les associacions de mares i pares d’escolars de les comarques valencianes així com amb altres entitats sense ànim de lucre, que seran les encarregades de remetre les seues sol·licituds al Patronat de Turisme, exclusivament per mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Diputació de València: www.sede.dival.es.

Cada associació podrà sol·licitar fins a 400 euros per a cobrir el cost de l’autobús per a la realització de qualsevol activitat, experiència o producte turístic que es realitze en les comarques valencianes.

El Patronat de Turisme facilita, amb les bases de la convocatòria de les ajudes, un Catàleg de Productes i Activitats Turístiquescom a proposta orientativa de la multitud de propostes turístiques que es poden gaudir en el territori valencià.

Per a accedir a les subvencions, el Patronat de Turisme exigeix com a requisit a les entitats sense ànim de lucre el compromís d’adhesió al Codi Ètic del Turisme, que haurà de ser remès a l’Agència Valenciana del Turisme.

Més d’un milió d’euros per a ajuntaments

Les línies d’ajuda municipal 2018 de València Turisme inclouen, a més del TOT, tres programes de subvencions destinats a ajuntaments i un pla per a associacions sense ànim de lucre.

Les subvencions municipals suposen una inversió directa d’un milió d’euros en les comarques valencianes a través dels programes de Producte Turístic i d’Inversions. Tots dos programes, dotats amb 650.000 euros i 235.000 euros, respectivament, estan destinats als municipis i entitats locals menors de 30.000 habitants i també exigeixen com a condició indispensable l’adhesió al Codi Ètic del Turisme.

A més, els municipis costaners podran optar, per segon any consecutiu, al Pla de Desestacionalització Turística que compta amb 150.000 euros per a activar les economies locals en mesos no estivals i substitueix a les subvencions directes que s’atorgaven per disposar de les banderes “Q” de qualitat de l’ICTE.

D’un altre costat, el Patronat de Turisme ha posat a la disposició de les associacions sense ànim de lucre una línia d’ajudes per a realització d’accions de promoció turística dotada amb 200.000 euros en 2018.