‘Big Bang Dones. Feminismes en la praxi’ és el títol del cicle de conferències i projeccions audiovisuals que s’està duent a terme al MuVIM des del 13 de febrer fins al 6 de març. Aquesta segona edició de ‘Big Bang Dones’ està centrada en la reflexió sobre la imatge de la dona en les societats del segle XXI i l’emergència d’un nou horitzó de possibilitats per a la seua transformació.

El pròxim dimecres 20 de febrer, a les 18.30 hores, tindrà lloc el col·loqui dedicat a les ‘Ciutats amb perspectiva de gènere’. L’arquitecta i professora de la Universitat Politècnica de València, Eva Álvarez, i Adriana Ciocoletto, membre del col·lectiu Punt 6, dedicat a l’aplicació de la perspectiva de gènere en l’urbanisme i l’arquitectura, seran les encarregades de presentar el documental ‘Citizen Jane: Battle for the city’, de Matt Tyrnauer, que mostra com una dona, Jane Jacobs, va aconseguir parar alguns dels projectes més rellevants de ciutats com Nova York o Toronto. Després de la projecció, hi haurà un col·loqui per parlar de l’urbanisme feminista i la seua voluntat d’adaptar les ciutats a les diferents necessitats segons gènere i edat.

‘Big Bang Dones’ continuarà els dies 27 de febrer i 6 de març de 2019. ‘Gestionant la cultura’ serà el títol de la jornada del dimecres 27, on es projectarà el documental ‘En la brecha. La desigualdad de género en el trabajo contada por ti’, de Claudia Reig, i que comptarà amb professionals de la cultura, el periodisme i la investigació, com ara Ada Díez, Elisa McCausland, Patricia Pardo i Leire San Martín. Per la seua banda, el 6 de març serà el torn de ‘Feminitzar la política’, on Cándida Barroso i Júlia Sevilla seran les encarregades de conduir el debat sobre la possibilitat de canviar la forma de gestionar els assumptes públics partint d’una perspectiva de gènere. Les i els assistents podran gaudir de la pel·lícula ‘El orden divino’ (Die göttliche ordnung), de Petra Biondina Volpe.

Per primera vegada, el cicle incorporarà la I Jornada ‘La dona mira, mira la dona’, sobre la creació, producció i representació audiovisual, que tindrà lloc el 2 de març i que està desenvolupada amb la col·laboració de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i À Punt Mèdia. Aquesta jornada comptarà amb professionals dels mitjans de comunicació com Empar Marco, Cecilia Bartolomé, Begoña Siles, Mar Iglesias, Mentxu Segura, Paloma Mora, Ana Ramón Rubio o Concepción Cascajosa, per a parlar de la possibilitat de revitalitzar l’espai públic de comunicació valencià com a lloc d’intervenció ciutadana per a avançar en matèria d’igualtat.

‘Big Bang Dones’ és un projecte desenvolupat per Irene Cubells, Águeda Forés, Belén Iranzo i Bernia Mitjans, que va començar la seua segona edició el passat dimecres 13 de febrer, amb l’exhibició del documental ‘Entre el dia i la nit no hi ha paret’, del col·lectiu ‘Les Espigolaores’, centrat en les dones que viuen o han viscut al barri de Campanar, a la Partida de Dalt o a la desapareguda Partida del Pouet. La sociòloga Sarai Fariñas i la responsable de la Secretaria das Mulleres do Sindicato Labrego Galego, María Ferreiro, van ser les encarregades de presentar el documental i protagonitzar el posterior col·loqui-debat.