El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) ha presentat aquest matí l’exposició Els Lambert, paisatges ciscuts, paisatges somiats, en les quals s’exhibeixen 83 aquarel·les inèdites de paisatges de muntanya, arbres monumentals, extensions d’aigua, cases rústiques i esglésies dels llocs que han format part de les vides d’aquests valencians.
En la presentació han intervingut el director del MuVIM, Rafael Company, el cap d’Exposicions, Amador Griñó, la néta d’André-Louis Lambert, Milagros Lambert i la comissària de l’exposició, Carolina Ruiz. En 2012, el MuVIM va presentar la primera mostra Lambert, un conjunt d’obres molt exhaustiu que relatava la trajectòria vital i artística de quatre generacions d’aquesta família, connectades pel tema de la il·lustració gràfica, i en aquesta exposició torna a mostrar la connexió de tres membres d’aquesta família, aquesta vegada a través de les aquarel·les. La mostra, que es podrà visitar a partir del divendres 1 de juliol en la Sala Alta del MuVIM, es divideix en quatre seccions depenent del lloc d’inspiració: Suïssa, Itàlia, Espanya i el Marroc i Xàbia. Exposició sobre tipografia
A més de l’exposició sobre els Lambert, el MuVIM inaugura avui una mostra tipogràfica, en col·laboració amb la Universitat Politècnica de València, que porta el nom Caixa Alta i Caixa Baixa. “La paraula impresa és el suport de difusió de la idees, concepte molt lligat a aquest museu”, ha comentat el cap d’Exposicions, Amador Griñó. La col·laboració entre el MuVIM i els alumnes de la Politècnica és constant però, en aquesta ocasió, s’ha fet una recopilació d’obres dels alumnes i s’han inclòs també obres de dissenyadors de prestigi com és el cas de Juan Ramón o Dídac Ballester.
Amb aquestes dues exposicions, el director Rafael Company, ha volgut reclamar el caràcter de “museu de les idees” del MuVIM.