Arriba l’estiu i comença una nova etapa política en Burjassot. Com ja saben, en compliment de l’acord de govern que vam signar a principi de legislatura, l’Alcaldia ha passat de Compromís al PSOE, concretament al seu portaveu, Rafa García. Alhora, qui fins ara era l’alcalde, Jordi Sebastià, fou escollit el passat 25 de maig eurodiputat i ha renunciat a la seua acta de regidor al nostre Ajuntament. El seu lloc l’ocuparà la meua companya Lluna Àrias, que serà regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat, Promoció del Valencià i Espai Dona. Enhorabona a tots tres per les seues noves responsabilitats.

I amb la canícula és hora també de fer balanç d’aquesta etapa que ara tanquem, per a encarar aquest any final de legislatura.

En el meu cas, a banda de ser el portaveu municipal de Compromís, tindré l’honor de ser el primer tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Ocupació, Mercats i CEMEF, sempre amb la responsabilitat que ens caracteritza en Compromís: rescatar persones.

Treballant hem aconseguit, en aquests tres anys, reduir el deute de l’Ajuntament, abaixar-lo del límit del 110%. Hem conservat el nivell de serveis públics mantenint una línia estable de despesa, però incrementant el seu caràcter social. Som dels pocs pobles que aposten per la continuïtat de la seua empresa pública local: CEMEF, eina fonamental per a desenvolupar les diverses polítiques d’ocupació promogudes des de l’Ajuntament, participant en diversos programes de formació per a col·lectius amb dificultats econòmiques i aconseguint per als treballadors la signatura del II Conveni Col·lectiu.

Hem treballat colze amb colze amb els comerciants locals prioritzant mesures de modernització i economia verda, mitjançant les quals 33 comerços locals han obtingut els distintius Green Comerç que atorga la Generalitat Valenciana. A l’abril vam realitzar «Un passeig entre flors i llibres» en col·laboració de floristes i llibrers per a celebrar el Dia Internacional del Llibre.

Fa pocs dies celebràvem la II edició de Botigues al Carrer, on el nostre comerç local ocupava l’espai públic per a fer-se més visible. També recentment hem renovat el conveni amb Caixa Popular, gràcies al qual aquesta cooperativa de crèdit valenciana concedirà crèdits a baix interés a emprenedors, sobretot les persones majors de 45 anys, aturats, dones, discapacitats… Amb aquesta entitat hem col·laborat també, i en companyia de les llibreries del nostre poble, en la iniciativa per la qual els pares i mares poden pagar en 6 mesos els llibres de text dels seus fills i filles. Hem fet efectiu el xec modernització per a ajudar a modernitzar i consolidar les nostres empreses. Durant uns dies Burjassot ha format part del programa de l’Oficina de Promoció Turística Provincial de València, on hem estat promocionant els nostres atractius turístics més importants: les Sitges, la Ruta Estellés… El divendres 25 i el dissabte 26 de juliol tindrem la VI edició de La Ruta de la Tapa. A la tardor tindrem una nova edició de la Fira del Comerç i la Gastronomia i La Nit Blanca.

Especialment orgullós em sent de l’experiència que anomenem «Dones amb iniciativa», gràcies a la qual tots els anys reconeixem la tasca de deu dones empresàries del poble, perquè Burjassot és un poble de comerç on les dones representen la majoria dels comerciants.

No obstant això, no tot el camí està recorregut. Hi ha molt per fer. Encara manquen reptes per assolir com ara la rehabilitació del Mercat, augmentar els horts socials del municipi –que tan bona acollida han tingut–, promoure polítiques d’igualtat de gènere i moltes més coses.

I per això, crec no es pot acusar Compromís de manca d’idees ni d’il·lusió. En tenim i moltes, sempre amb la finalitat de rescatar persones i fer del nostre poble un àmbit de convivència més digne i humà.

Passeu bon estiu i gaudiu de les nostres festes patronals. Visca sant Roc i visca Burjassot!

Article publicat al Butlletí d’Informació Municipal de Burjassot