De camí a la celebració del pròxim Dia dels museus, i segons ha explicat el diputat de Cultura, Xavier Rius, «Coincidim plenament amb el tema d’enguany, “la diversitat i la inclusió cultural”, aspectes que des de fa temps ja treballem, d’acord amb les línies de la museologia actual. Hem sigut promotors del programa Friendly Museums – Museus inclusius, que tracta aspectes de la inclusió i de la diversitat, temes que precisament ara vénen proposats des de l’ICOM com a línies d’actuació remarcables en aquest Dia dels Museus».

9/maig/2020. Els dos museus ubicats al Centre La Beneficència, Museu de Prehistòria de de València i Museu Valencià d’Etnologia de la Diputació de València preparen dues cites rellevants en l’agenda dels museus: la MuseumWeek 2020 i la celebració del Dia Internacional dels Museus el 18 de maig.

MuseumWeek 2020

Nascuda a proposta dels museus francesos el 2014, MuseumWeek és un esdeveniment internacional per a reforçar el paper dels museus en la societat contemporània. La societat globalitzada convoca en la MuseumWeek un espai per a la reflexió i per al reforçament de la missió dels museus: reivindicar els aspectes humanistes i d’enfortiment de les societats a través de la cultura i les noves tecnologies amb el públic més jove.

Amb les successives edicions el festival ha anat creixent en col•laboradors, fins a arribar als 60.000 participants de 100 països en l’edició de 2019. Els Museus de Prehistòria i d’Etnologia han sigut fidels a esta trobada virtual que es desenvoluparà mitjançant les xarxes socials entre l’11 i el 17 de maig.

L’esdeveniment resulta una bona ocasió per a «reactivar la mirada crítica i social dels museus», ha assenyalat el diputat de l’àrea de cultura, Xavier Rius.

Set temes i set hastags

L’edició del MuseumWeek 2020 està molt orientada a la plataforma twitter, i es fonamenta en set temes, que seran etiquetats en set hastags diferents.

Els hashtags proposats per a les comunicacions en xarxes socials són els següents:

1.       Dilluns 11, #heroesMW, dedicat als treballadors i treballadores que han fet front a la pandèmia.

2.       Dimarts 12, el motiu d’inspiració serà #CultureInQuarantineMW, una invitació a realitzar treballs des de casa.

3.       Dimecres 13, un homenatge a la colectividad, la comunidad y los esfuerzos conjuntos.

4.       Dijous 14, #MuseumMomentsMW. Una bona ocasió per a recordar els millors moments de cada museu.

5.       Divenddres 15. Dedicarem una mirada crítica sobre el canvi climàtic  #ClimateMW.

6.       Dissabte 16.  Amb el lema #TechnologyMW tractarem d’explorar les noves relacions del museu amb la tecnologia

7.       Diumenge 17. Final i clausura de l’esdeveniment amb el desig d’un somni, aspirar a un món millor  #DreamsMW,

El Museus mantenen estos dies una molt activa presència diària en les xarxes socials habituals: Facebook, Twitter i Instagram, amb tota classe de propostes per a entretenir i difondre el patrimoni cultural als seus seguidors, els materials arqueològics i etnològics, jocs, fotografies i un llarg repertori de recursos.