• La diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer, es reunix amb el responsable a València de la Fundació Vicente Ferrer, Sergio Moratón

06/07/2021

La diputada de Cooperació Internacional de la Diputació de València, Mentxu Balaguer, s’ha reunit amb el responsable a València de la Fundació Vicente Ferrer, Sergio Moratón, per analitzar l’evolució dels projectes que des de 2009 la fundació desenvolupa a l’Índia amb el finançament de l’entitat provincial.

Entre els projectes subvencionats, cal destacar en 2020, amb 47.500 euros, les obres d’accés a recursos hídrics per a ús agrari de famílies agricultores de les comunitats més desfavorides del districte d’Anantapur, mitjançant la construcció d’un embassament des d’un enfocament resilient i sostenible i que segons ha explicat la diputada Mentxu Balaguer “són obres que a més proporcionen llocs de treball, salubritat i millora de la qualitat de vida dels dàlits, les persones amb menys recursos de l’Índia”.

Els dàlit o ‘intocables’ són els membres més pobres i discriminats de la societat índia. En un sistema de castes que encara perviu, les persones que naixen dàlit moren amb aqueixa condició. Viuen en condicions de pobresa extrema i patixen una gran desigualtat econòmica i discriminació social.

La diputada de Cooperació Internacional també s’ha interessat per l’actual situació d’emergència en la qual es troba l’Índia a causa de la pandèmia COVID-19, i que ha afectat especialment el centre de l’Índia i a la zona d’Anantapur. El responsable a València de la Fundació Vicente Ferrer, Sergio Moratón, ha explicat la delicada situació sanitària i social de la zona.

La Fundació Vicente Ferrer (FVF) és una ONG de desenvolupament compromesa amb el procés de transformació d’una de les zones més pobres i necessitades de l’Índia, dels estats d’Andhra Pradesh i Telangana i de les comunitats més vulnerables i en risc d’exclusió, inclosos els dàlits, els grups tribals i castes desfavorides.

La Fundació Vicente Ferrer es crega a l’Índia en 1969 amb l’objectiu de buscar solucions als greus problemes a què s’enfrontava la comunitat rural d’Anantapur. Des d’aqueix moment, funciona com un organisme de forta implantació social, respectuós amb l’entorn i promotor de la transformació que s’està produint en la regió.

Un equip de quasi 2.400 persones (de les quals el 99% són naturals d’Anantapur) executa el programa de desenvolupament que l’organització du a terme -el més innovador en la història de l’Índia- i que cobrix 3.148 pobles i beneficia a quasi tres milions de persones.

La Diputació de València ha col·laborat amb la Fundació Vicente Ferrer, a través de la delegació de Cooperació Internacional, amb projectes presentats a les diverses convocatòries dirigides a les ONGD, amb un total, des de 2009, de 397.392’27 euros.