• En total s’han registrat prop de 400 mobilitzacions per a actuar en incendis forestals, comprovacions de fum, vigilància, retirades d’arbres caiguts i cerca de persones desaparegudes

22/09/2021

Les brigades forestals de la Diputació de València han realitzat, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, 135 serveis d’emergència, la majoria d’ells relacionats amb incendis forestals.

Este notable nombre d’actuacions es traduix en més de 280 brigades mobilitzades pel Consorci Provincial de Bombers, sobretot per a actuar com a serveis complementaris en incendis forestals, centrant el seu treball en labors de perimetratge i la creació de reguardes després del foc.

Al costat de les incidències relacionades amb la prevenció i extinció d’incendis, estos efectius també han executat més de 50 comprovacions de fum. Així, quan una brigada albira una columna de fum sospitosa, s’encarrega de donar l’avís al Consorci Provincial de Bombers i acudir a la zona per a comprovar si es tracta d’una situació de perill real.

Igualment, s’han realitzat una desena de serveis que tenen a veure amb la retirada d’arbres caiguts. En este sentit, són prioritàries les intervencions en els casos en què s’obstaculitzen vies de comunicació, especialment en camins i pistes rurals.

Altres serveis realitzats a l’estiu han tingut a veure amb la cerca de persones desaparegudes i la vigilància en cremes controlades i en zones on han caigut llamps.

Increment de les hores de vigilància

Durant la vigència del dispositiu especial d’estiu, les brigades forestals incrementen les hores dedicades a la vigilància, amb el propòsit de minimitzar el temps de resposta davant qualsevol emergència.

D’esta manera, es realitzen labors habituals de silvicultura al matí, centrant-se en la vigilància en horari vespertí. Així mateix, els dies en què s’haja establit preemergència per risc extrem d’incendis forestals, així com els diumenges i festius, les brigades es dediquen exclusivament a labors de vigilància, tant des dels punts assignats com en ruta.