• Els municipis que han rebut estes publicacions són Enguera, Quartell, Catarroja, Andilla, Yátova, Oliva, Petrés, Alpuente, la Font de la Figuera i Guadasséquies
  • La diputada de Modernització, Mentxu Balaguer, destaca les ciutats intel·ligents com a “eines de cohesió de planificació estratègica que potencien el treball en xarxa en àrees com medi ambient, tractament de residus o energia”

13/12/2021

Deu municipis valencians han rebut les seues respectives guies smart city elaborades per la Diputació de València i Avaesen, en un acte que ha tingut lloc este dilluns al Centre Cultural la Beneficència, i que ha comptat amb la presència de la diputada de Modernització, Mentxu Balaguer.

Així, durant l’esdeveniment ‘Demo Day: Solucions Smart per a la ciudadania’, s’han presentat les guies d’Enguera, Quartell, Catarroja, Andilla, Yátova, Oliva, Petrés, Alpuente, la Font de la Figuera i Guadasséquies.

D’esta manera ja són 30 els municipis que disposen de la seua guia smart city de forma totalment gratuïta en dos anys gràcies al treball de tècnics de Avaesen i d’empreses del sector, amb la col·laboració de la Diputació de València.

En este treball s’involucra un nodrit grup de professionals que aglutina ja a 180 entitats, entre municipis, diputacions, startups, pimes, grans empreses, instituts tecnològics, universitats, inversors i entitats financeres de dins i fora de la Comunitat Valenciana.

La diputada Mentxu Balaguer ha afirmat que “les smart cities són eina de cohesió de planificació estratègica que creen sinergies potenciant el treball en xarxa de manera transversal per a aportar solucions intel·ligents als reptes que els ajuntaments tenen en matèria de Smart Cities, aplicats als serveis municipals per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania”.

D’altra banda, Marcos J. Lacruz, president d’AVAESEN, ha destacat que “la col·laboració amb la Diputació ha permés llançar fins a 50 innovacions al mercat, fruit del treball dels 300 ajuntaments, empreses i entitats del Think tank Smart Cities, on unim reptes amb solucions i finançament en un exemple de col·laboració publicoprivada referent a Europa”.

Cinc àrees d’anàlisis

Les guies partixen d’un diagnòstic de la situació en cinc àrees: innovació social; energia; medi ambient, infraestructures i habitabilitat urbana; mobilitat urbana; i govern, economia i negocis.

En cadascuna d’estes àrees la guia fa una anàlisi de la situació en la qual partix cada municipi, per a després marcar reptes individuals en funció de les solucions que ja tenen implementades, per a marcar prioritats en inversions futures en smart city, i finalment proposar exemples concrets per a cada solució de casos d’èxit que podrien ser exportats a eixe municipi en qüestió.

D’esta manera es crea un ecosistema de solucions adaptat a cada municipi, perquè a partir d’ací decidisquen les seues inversions, o la sol·licitud de subvencions com les que oferix la Diputació de València en matèria smart city. D’esta manera es marca un full de ruta individualitzat per a cada cas.