• Els bombers de la Diputació aconseguixen el primer lloc la categoria general del World Rescue Challenge d’excarceració i trauma celebrat en Luxemburg

12/09/2022

L’equip del parc de Gandia s’ha proclamat campió del món a la categoria general del World Rescue Challenge, el campionat del món d’excarceració i trauma, que s’ha celebrat del 6 a 11 de setembre a Luxemburg.

A més, l’equip també ha quedat campió com a millor equip tècnic, segon com a equip mèdic, segons també per maniobra ràpida i complexa i tercers en comandament.

L’equip va portar a terme diferents proves durant el campionat, entre elles les maniobres de trauma i la maniobra complexa, la maniobra ràpida -per les que va quedar segon- i l’estàndard.

Totes estes maniobres i les d’altres equips del món, s’han pogut seguir durant el concurs al canal de Youtube del WRO i a les seues pàgines web: www.wrc2022.lu i www.rescue.org.

La presidenta del Consorci Provincial de Bombers, Maria Josep Amigó, també ha estat present al mundial donant suport als companys en les diferents proves i ha pogut compartir impressions amb diferents autoritats com la presidenta de seguretat de Renault i el president de Navra, l’associació nacional de rescats dels Estats Units; tot emmarcat dins d’un ambient de companyerisme entre els diferents equips del món que participen en la competició.

Com va explicar Josep Monforte, membre de l’equip tècnic del parc de bombers de Gandia, “encara que es tracta d’un concurs, este tipus d’esdeveniments formatius permet aprendre les tècniques d’altres professionals del món”.

L’equip, el qual s’ha proclamat en diferents ocasions campió d’Espanya i subcampeó mundial en 2018, torna a València hui dilluns 12 a les 18:45 després dels intensos dies viscuts al World Rescue Challenge 2022.