• ‘El desig de la joventut’ d’Escena Erasmus guanya el VII Festival Nacional de Teatre Universitari
  • La Diputació ultima un llibre amb els principals textos dels dramaturgs que han generat continguts propis per a les representacions pels pobles de la mà de la corporació

20/12/2022

‘El desig de la joventut’ d’Escena Erasmus ha guanyat el VII Festival Nacional de Teatre Universitari organitzat per la Federación Española de Teatro Universitario en les categories de Millor obra teatral de 2022 i millor text teatral original per a la producció per ‘El desig de la joventut’, de la Universitat de València i l’Àrea de Cultura de la Diputació de València.

La representació reflexiona sobre estes qüestions, mitjançant testimoniatges d’antics estudiants d’Escena Erasmus d’Ucraïna, Rússia i països de l’est d’Europa que mostren la seua opinió sobre el conflicte, amb l’objectiu de portar l’elixir de l’eterna joventut a tota la gent dels nostres pobles i brindar per la pau.

El diputat de Cultura, Xavier Rius, ha felicitat el projecte que “aporta una reflexió profunda al voltant de les inquietuds de la joventut, seguint la trajectòria de debat d’Escena Erasmus i que des de la Diputació fem arribar als pobles amb activitats al voltant de la representació”.

Un espectacle tendre, divertit i esperançador sobre els anhels de la joventut europea. L’any de la guerra europea, l’espectacle d’Escena Erasmus tracta temes com la dependència virtual, el canvi climàtic o la implicació política dels joves, a més de reflexionar sobre la manera d’entendre la sexualitat, partint d’un diàleg entre joves i dramaturgs que acaben de perdre la seua joventut.

Representació a Brussel·les

La companyia valenciana CRIT i el seu programa Escena Erasmus han presentat a Brussel·les l’obra ‘El desig de la joventut’. La representació tingué lloc en el marc dels actes commemoratius dels 35 anys del programa de la Comissió Europea Erasmus+. L’acollida dels joves actors i actrius, de diverses nacionalitats, i amb seu a València, comptà amb una nodrida representació de la Universitat de València, i tingué molt bona recepció per part del públic.

L’obra ‘El desig de la joventut’, interpretada en valencià i castellà, va estar de gira per les comarques valencianes durant l’estiu de 2022, un any més de la mà de l’Àrea de Cultura de la Diputació de València.

L’àrea de Cultura ja va produir recentment el documental ‘Aus per la finestra’, amb els estudiants Erasmus que participen en les obres que van en gira. Ara la Diputació complementa la col·laboració amb un nou llibre de la col·lecció Bocins que es presentarà en breu, amb els textos de la Trilogia de les migracions. El llibre suposa un recull de textos creats ex-professo per a ser representats en les diverses gires que promou la Diputació i que cada estiu han anat ocupant les places valencianes des de fa deu anys.

Escena Erasmus és un projecte que des de les arts escèniques amateurs treballa amb estudiants europeus que fan la seua estada Erasmus a la Universitat de València. Escena Erasmus planteja un teatre social i unes obres amb valors, que generen estímuls, complicitats i germanor entre les diverses nacionalitats i cultures de l’espectre europeu.

L’any 2023 la Diputació durà una vegada més als joves actors i actrius d’esta companyia itinerant per les comarques valencianes, en una edició que serà la onzena col·laboració entre la Universitat de València, seu de la companyia i el projecte, i l’àrea de Cultura, promotora de les accions orientades sobre el territori.