• El ‘Projecte Barri’ del MUPREVA obté el reconeixement de la Universitat Popular de València per la seua implicació amb els col·lectius desafavorits i la tasca social amb el teixit associatiu

08/02/2023

El Museu de Prehistòria de València, dependent de la Diputació de València, ha rebut un reconeixement de la Universitat Popular de València per la seua tasca social, en concret pel ‘Projecte Barri’, una proposta que convertix al museu en punt de trobada atenent a les necessitats i inquietuds de les entitats del barri.

L’acte s’ha celebrat amb l’assistència del diputat de Cultura, Xavier Rius, i la directora del MUPREVA, Maria Jesús de Pedro, qui ha rebut el reconeixement de mans de l’alcalde de València, Joan Ribó, i de la regidora i presidenta de la Universitat Popular de València, Isa Lozano. La directora del museu, Maria Jesús de Pedro, ha assenyalat que “des del museu sempre busquem la complicitat del teixit associatiu, promovent la integració amb entitats socials i culturals des de diferents vessants”.

El ‘Projecte Barri’ està coordinat per Begoña Soler i Tono Vizcaíno “amb el repte de com un museu arqueològic pot connectar amb els àmbits de les diferents associacions”, expliquen  Vizcaíno i Soler, “i convertint el material arqueològic en el punt de partida per parlar de l’evolució i crear sinergies amb temes com la immigració, gènere, conflicte o diversitat”.

La iniciativa, creada en 2018, porta actualment endavant dos projectes. El primer, un club de lectura amb la participació de Creu Roja amb un programa de soledat no desitjada; la Federació d’Associacions Gitanes; l’Institut del Barri del Carme; l’Associació de persones amb Epilèpsia ALCE; i la Universitat Popular, on “la lectura del llibre ‘Mujeres de Roma’ és l’espai de trobada per les entitats participants”.

El segon projecte, unix al Centre d’Atenció de la Immigració de l’Ajuntament de València amb nou associacions de persones migrants on a través dels objectes personals i les històries es creen vincles.

El Museu de Prehistòria de València de la Diputació rep el reconeixement en el 120 aniversari de la Universitat Popular de València. Definida com un projecte municipal de desenvolupament cultural, la finalitat del qual és promoure la participació social a través de l’educació contínua, la dinamització sociocultural i la intervenció social.