• La diputada Mentxu Balaguer i la presidenta de la Coordinadora Valenciana d’ONGD, Cristina Ramón, presenten el projecte ‘Municipis, ONGD i Ciutadania: Enfortiment de la Cooperació imprescindible per a erradicar la pobresa”, que té com a fi la solidaritat i el treball en xarxa

20/03/2023

La Coordinadora Valenciana d’ONGD, amb la col·laboració de l’àrea de Cooperació Internacional de la Diputació de València, ha presentat este dilluns al pati del Palau dels Scala de la Diputació el projecte ‘Municipis, ONGD i Ciutadania: Enfortiment de la Cooperació imprescindible per a erradicar la pobresa’, una iniciativa a través de la qual es pretén enfortir la participació de la ciutadania i de les ONGD en la construcció d’una societat responsable i solidària a través d’activitats de sensibilització, comunicació, formació i diàleg, que estan dirigides a millorar la comprensió que la cooperació internacional al desenvolupament té en la construcció d’un món amb menys pobresa i més igualtat.

El projecte, que compta amb un finançament de 55.000 euros per part de la Diputació de València, consistix en col·laborar amb la Coordinadora, impulsant les accions d’enfortiment del treball en xarxa de les entitats que formen part d’esta, així com recolzar la campanya ‘Pobresa Zero’, per tal de “sensibilitzar a la societat valenciana sobre les causes de la pobresa i sobre les propostes d’accions que des de la societat civil promouen la implicació de la ciutadania en la realització dels Objectius de Desenvolupament Sostenible”, ha explicat la diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer.

Des de la Coordinadora, la presidenta Cristina Ramón ha comentat que “valorem positivament el compromís de la Diputació amb la Cooperació Internacional en un moment que resulta més necessària que mai i que es materialitza en el suport que ens permet avançar en l’erradicació de la pobresa i una major justícia social”.

Des de la Diputació de València s’han finançat quatre projectes de la Coordinadora en la present legislatura, per un import total de 195.000 euros, a més d’impulsar la cooperació internacional al desenvolupament a través de les diferents convocatòries anuals dirigides a les ONGD amb seu i delegació en els municipis de la província de València, tant per a la realització de projectes de cooperació al desenvolupament en tercers països com per a la realització de projectes de sensibilització.

En les últimes convocatòries també s’ha incrementat el pressupost, destinant en 2023 la quantitat d’1.050.000 euros a la convocatòria de projectes de cooperació al desenvolupament i 150.000 euros a la convocatòria de projectes de sensibilització.

La Diputació de València, des de l’àrea de Cooperació Internacional, col·labora de manera continuada amb la Coordinadora Valenciana d’ONGD (CVONGD), tant a través de la seua participació en el Consell Assessor de Cooperació Internacional de la Diputació com a través de la realització de projectes de sensibilització a la província de València.