Milers de manifestants de tota Espanya han pres hui el cor de Madrid per a protestar per la violència masclista contra les dones i reclamar la igualtat de gènere. Entre aquesta multitud, prop de 1.500 valencians han arribat aquest matí en els autobusos noliejats per la Diputació de València per a tenyir de morat els carrers de la capital i reivindicar que el terrorisme masclista siga un assumpte d’Estat.

La diputada d’Igualtat, Isabel García, ha acudit a aquesta cita contra el terrorisme masclista i s’ha mostrat molt satisfeta per l’èxit de la convocatòria que ha titllat d’«excel·lent».

Així mateix, la diputada ha declarat que aquesta iniciativa «s’engloba dins del Pla estratègic contra la Violència de Gènere de la nova Diputació. No és una casualitat sinó és simplement una parteix integrant del compromís que adquirim a recolzar els col·lectius feministes en els dies més representatius de la lluita contra la violència de gènere».

Una de les dones valencianes que ha participat de la marxa ha sigut Soraya Giménez, integrant de la Fundació Institut de Cultura Gitana de València, qui ha explicat que «les meues companyes i jo estem ací per a recolzar aquesta marxa perquè creiem que és necessari eixir al carrer i cridar amb molta força per a acabar amb aquesta xacra social».

La cita reivindicativa, organitzada pel Moviment Feminista, ha partit a les dotze del migdia des del Ministeri de Sanitat, situat en el Passeig del Prado. Mitja hora abans del començament, la plataforma Women in Black ha dut a terme una acció artística per a denunciar aquesta xacra social.

La marxa ha estat encapçalada per un grup de dones supervivents de violència de gènere.

Després d’elles, el bloc feminista i la resta de la societat civil han acompanyat al grup durant tot el recorregut, que ha estat marcat, a més, per diverses accions artístiques tant en Cibeles com en Gran Via.

Una altra de les dones valencianes presents en la marxa ha sigut Aitana Camps, integrant del col·lectiu Fademur, qui ha afirmat que «vivim en un país on la igualtat és una utopia que encara està molt llunyana i hem d’eixir al carrer i reivindicar els nostres drets perquè les dones tenim les mateixes obligacions, per açò hem d’estar ací defensant-los».

La Diputació condemna les violències masclistes

La Diputació de València, a través de la nova àrea d’Igualtat, també s’ha sumat a la iniciativa del moviment feminista i, per a açò, ha facilitat la participació de totes les persones que volgut formar part de la marxa.

La institució ha noliejat un total de 29 autobusos gratuïts, para prop de 1.500 persones, que han eixit aquest matí des de València, Xàtiva, Mislata, Alzira, Moncada, Gandia, Sagunt, Cullera, Ontinyent, Picassent, Xirivella, Llíria, Bunyol i Chiva.

La delegació d’Igualtat de la Diputació de València, administrada per la diputada Isabel García, explica que la iniciativa s’emmarca en la nova política encaminada a eradicar la desigualtat entre homes i dones.

En paraules d’Isabel García, «és prioritari per a aquest govern les polítiques d’igualtat i les polítiques contra la violència de gènere, hem començat a treballar amb els ajuntaments, fent ja un diagnòstic de la matèria contra la violència de gènere en cadascun d’ells».

En aquesta línia «hem començat ja els cursos de formació a personal tècnic i regidors i regidores, açò és part d’aquest gran projecte que continuarà al llarg de tota la legislatura i esperem que es consolide» ha conclòs la diputada.