El diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur, al capdavant de l’equip de promoció econòmica i l’impuls local de la Diputació de València en coordinació amb l’empresa pública Imelsa, ha visitat les instal·lacions de la Fundació Novaterra, en el barri de la Coma de Paterna, “per a conèixer in situ com es treballa en el món de l’ocupació de les persones més desfavorides”, segons ha explicat.
“La Diputació ja va col·laborar amb Novaterra en aquest àmbit i ara té intenció de treballar de nou en aquest sector i, si pot ser, potenciar-ho, a través de la seua empresa pública Imelsa, però des de l’àmbit productiu i de la promoció econòmica, llevant-li l’estigma de ‘assistència social’ que tradicionalment han tingut aquest tipus d’actuacions”, ha manifestat.La Fundació Novaterra té actualment un conveni de col·laboració a València amb l’empresa Ingeus per a la inserció laboral de col·lectius amb dificultats per a accedir al mercat laboral.Altur ha recorregut les dependències de la seu de la fundació acompanyat del cap de Promoció Econòmica de Imelsa, Josep Melero, el president de l’entitat, Francisco Cobacho, i del conseller delegat de l’empresa Ingeus, Gregori Cascante.El president de la Fundació Novaterra ha destacat, per la seua banda, la intenció de col·laborar amb la Diputació “en la lluita contra l’exclusió social a través de l’ocupació, alguna cosa transversal per a la vida de les persones i més actualment, quan hi ha moltes famílies en situació de precarietat”.“En la fundació cerquem que les persones més desfavorides puguen accedir a una ocupació i guanyar-se la vida amb dignitat, recuperant aqueixa dignitat que mai van perdre, però que li l’han de tornar a reconèixer. És un treball a mitjà i llarg termini que dignifica la vida de les persones, més enllà d’altres ajudes més immediates”, ha insistit.El conseller de Ingeus, finalment, ha agregat la labor que realitza la seua empresa per a acostar a aquestes persones a l’ocupació “en condicions dignes i estables”.“Més que amb formació només, amb una labor prèvia de motivació i generació d’optimisme, autoconfiança i autoconeixement en cada persona, ajudant-li a dissenyar un full de ruta per a poder accedir al mercat laboral. O siga, no solament es tracta de donar-li eines per a trobar treball, sinó de combinar-ho un seguiment personalitzat en cada cas”, ha explicat.