La Diputació de València ajudarà amb 10.000 euros a finançar un projecte solidari amb l’associació Moviment per la Pau, el Desarmament i la Llibertat (MPDL) per a establir un sistema de protecció per a la població siriana més vulnerable refugiada a Màdaba (Jordània).

Amb l’ajuda de la Diputació es beneficiaran 285 persones amb necessitats especials per discapacitat (el 70% sirianes i el 30% jordanes) i es millorarà la integració de 800 persones amb discapacitat en les seues famílies i la comunitat.

Açò s’aconseguirà mitjançant l’atenció de les persones discapacitades amb una unitat mòbil, en la qual es desplaçaran un fisioterapeuta, un psicòleg i un terapeuta ocupacional i que es desplaçarà més allà de la regió central de Jordània.

La Diputacióde València contribueix amb 10.000 euros al projecte dut a terme per l’associació, el cost total del qual és de 62.173 euros. El diputat Emili Altur ha valorat positivament el treball de l’ONG i ha justificat l’aportació del departament de Cooperació Internacional com «una coŀlaboració molt especialitzada i una necessitat molt concreta a la qual estem disposats a contribuir».

Moviment per la Pau, el Desarmament i la Llibertat

El MPDL compta amb més de dèsset anys de treball a Jordània, especialment en el sector de la discapacitat. A causa de la necessitat urgent derivada d’aquesta crisi, el MPDL ha posat en marxa amb l’AECID (Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament) i en consorci amb tres ONG espanyoles més un centre de rehabilitació i atenció psicosocial, que atén majoritàriament població refugiada provinent de Síria.

Conflicte sirià

Al gener del 2011, la societat civil siriana se sublevà contra les formes jeràrquiques de poder i l’hermetisme polític del govern exigint millores substancials i demanant una democràcia real pel que fa als drets humans.

El conflicte intern sirià ja dura més de quatre anys ha provocat més de 250.000 morts i un flux ininterromput de refugiats als països veïns, que arrosseguen forts traumes per lar pèrdues familiars i materials.

Més de 4 milions de persones han fugit de Síria des de l’inici del conflicte cap a països de la regió com l’Iraq, Jordània, el Líban, Turquia i Egipte en busca de protecció.