La Diputació de València i l’Assemblea de Cooperació Per la Pau (ACPP) s’han reunit per a potenciar la seua col·laboració en països empobrits, a través de la continuïtat de projectes en marxa i el desenvolupament de noves iniciatives conjuntes.
El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, ha rebut en la seu de la institució valenciana a la delegada de ACPP-País Valencià, Trini Blanch, per a analitzar les activitats que es realitzen actualment i estudiar noves accions de cara al futur.La ACPP és una ONGD que aposta pel desenvolupament equitatiu, la reivindicació de la justícia social, la defensa i promoció dels drets humans, la igualtat de gènere i la democràcia en països de Magrib (Mauritània, el Marroc, Tunísia), Àfrica Occidental (Guinea Bissau, Mali, Níger, Senegal), el Carib (Cuba, Haití, República Dominicana), Orient Mitjà (Líban, Israel, Territoris Ocupats Palestins), Centreamèrica (El Salvador, Guatemala, Hondures, Nicaragua) i Sud-amèrica (Colòmbia).A més, cerca la capacitació de les persones ateses, per a aconseguir un desenvolupament sostenible, enfortir el teixit associatiu i aconseguir la millora i la universalització dels serveis públics bàsics.La Diputació ha col·laborat amb l’entitat solidària en diversos projectes presentats per la ONGD a les convocatòries anuals d’ajudes per a les ONG que la realitza la corporació, que des de 2005 a 2015 han sigut finançats amb un total de 198.457 euros.