La Diputació ha aprovat les bases per a la concessió de subvencions que cerquen potenciar les activitats musicals i el foment de nous públics per part dels ajuntaments, organismes autònoms i entitats sense ànim de lucre.
Aquestes subvencions tenen com a objectiu recolzar les manifestacions musicals dels municipis valencians i afavorir l’activitat de les entitats que protegeixen iniciatives musicals. A més, la Diputació cerca fomentar les activitats musicals com a part de la tradició i cultura valenciana, així com les activitats culturals organitzades entorn al món de la música.
S’estableixen tres modalitats i es podran presentar a les ajudes projectes generals de música clàssica amb orquestra, de càmera i de piano; certàmens de banda de música, i esdeveniments extraordinaris de música de banda.
En cadascuna d’aquestes modalitats s’estableixen uns criteris de selecció. Per als projectes generals es tindran en compte la trajectòria i consolidació del projecte, la qualitat de les actuacions, el foment de la música valenciana i la realització d’actes commemoratius. A més, es tindrà en compte la formació i generació de públics, mitjançant l’accés gratuït a les activitats d’estudiants d’alt nivell o la realització d’activitats dirigides a nous públics com l’infantil. També es valorarà que les activitats es realitzen en municipis de menys de 20.000 habitants.
Els projectes que es presenten a aquestes subvencions per a realitzar certàmens de música hauran de tindre la finalitat de difondre la música bandística, així com posar en valor la figura dels músics i compositors valencians, i deuran comptar amb almenys cinc edicions.
Finalment, als esdeveniments extraordinaris que vulguen accedir a les subvencions es valorarà el caràcter internacional del projecte i l’organització per part d’entitats sense ànim de lucre.