Tots els grups polítics han ratificat la proposta del diputat de Compromís de donar suport a les agrupacions elèctriques afectades pel Reial decret Llei 9/2013.

El Ple de la Diputació de València ha aprovat, per unanimitat i després d’arreplegar les puntualitzacions suggerides per tots els grups polítics, el text final de la moció presentada pel diputat de Compromís, Emili Altur, per a donar suport a les cooperatives elèctriques valencianes afectades pel Reial decret Llei 9/2013.

Després de l’acord unànime, el Ple de la Diputació de València ha declarat el seu suport a les cooperatives elèctriques valencianes i a la seua aposta decidida pel foment de les energies renovables, donant suport així la recent esmena de la Conselleria d’Indústria per a la creació d’un espai diferenciat de les cooperatives valencianes.

Així mateix, la institució provincial donarà trasllat de l’acord a la Federació de Cooperatives Elèctriques del País Valencià, al Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme i als portaveus dels grups parlamentaris en el Congrés dels Diputats.

Les cooperatives elèctriques del País Valencià, que van commemorar el seu centenari fa unes setmanes, són un sector de l’economia social líder a Espanya, ja que suposa el 85% del total del cooperativisme elèctric estatal i del que formen part prop de 50.000 socis.