Divalterra, empresa pública de la Diputació de València, ha participat en l’extinció dels incendis declarats la setmana passada a Carcaixent, Bolbaite, Benifairó de les Valls i Terrateig amb un total de 186 brigades mobilitzades.

Els 930 efectius s’han organitzat en tres torns diaris per a garantir l’eficàcia dels treballs realitzats. Igualment, els coordinadors de zona i de logística, encarregats d’executar el procés de mobilització de les brigades per a reduir al mínim el temps de resposta, han desenvolupat la seua labor d’acord amb les directrius dels altres organismes implicats en la lluita contra el foc, sota el comandament únic de l’Agència de Seguretat i Resposta davant les Emergències de la Generalitat Valenciana.

Concretament, han sigut 87 les brigades que han intervingut en l’incendi de Bolbaite, 75 en el de Carcaixent –encara no tancat-, 16 en el sinistre de Benifairó de les Valls i huit a Terrateig.

La gerència de Divalterra, conformada per Víctor Sahuquillo i Agustina Brines, han qualificat com a “impecable” labor realitzada per les brigades forestals i han destacat la “coordinació amb el Consorci de Bombers i la resta d’organismes implicats en la lluita contra el foc, centrant el seu treball en labors de rematada de perímetre i vigilància per a evitar rebrots”.

Carcaixent

Durant hui dilluns, Divalterra té en actiu a nou brigades forestals que romanen en l’incendi de Carcaixent realitzant treballs de rematada de perímetre i vigilància.

Així mateix, a última hora del matí, les brigades de Vallanca, Torrebaja, Ademuz i Castielfabib s’han sumat a l’operatiu d’extinció de l’incendi forestal declarat hui a Vallanca.