L’Etnocinema continua demà amb els documentals ‘Vidas rotas’ i ‘Gervasio Sánchez, testigo de guerra’

El cicle Etnocinema 2016, organitzat pel Museu València d’Etnologia, se centra enguany en mostrar els conflictes internacionals i les seues repercussions socials des de quatre punts de vista i s’emmarca dins de les activitats relacionades amb l’exposició antològica de Gervasio Sánchez. La segona sessió es projectarà demà amb els documentals Vidas rotas i Gervasio Sánchez, testigo de guerra.

El cicle està format per quatre peŀlícules i documentals, que es projectaran cada dijous des del 23 de juny fins al 14 de juliol a les 22:00 en el Saló Alfons el Magnànim del Centre Cultural la Beneficència. L’entrada és debades fins a completar l’aforament.

El documental Vidas rotas, dirigit per María José Anrubia i Rafael Arroyo, mostra la duresa i la valentia que viuen les víctimes de mines antipersona a Cambodja. La joventut d’aquestes persones i el suport que reben permet que les seues vides no s’hagen detingut a causa dels seus accidents. Els seus esforços i les seues superacions són l’esperança davant de l’infortuni de les armes. Els seus cossos han patit amputacions, però les seues vides no estan trencades.

Gervasio, testigo de guerraés un documental dirigit per Alícia de la Cruz i Gustavo Jiménez i produït per RTVE, on es va emetre en el programa Imprescindibles. Narra un viatge de Gervasio Sánchez a Sarajevo per a conéixer Adis Smajić, ferit per una mina antipersona quan tenia tretze anys. Ha guanyat el premi Delfí d’Or al millor docudrama en els Cannes Corporate Media & TV Awards.

Gervasio Sánchez ha passat tres dècades recorrent els països en conflicte acompanyat de la seua càmera fotogràfica i documentant el dolor de les víctimes. És un periodista que s’ha mantingut independent per a poder denunciar en qualsevol fòrum la implicació política i econòmica que els estats tenen en les guerres. A través de les seues fotografies, ha reflectit la fragilitat, la indefensió i la brutalitat que pateixen les víctimes de qualsevol conflicte bèŀlic. El seu recorregut professional comença el 1984 i cobreix la major part dels conflictes armats: la Guerra del Golf, els Balcans, l’Àfrica, l’Àsia i l’Amèrica Llatina. En el seu primer llibre, El cerco de Sarajevo (1994), mostra la vida difícil dels civils en la capital assetjada. El 1995, amb el projecte «Vidas minadas», documenta les vides de víctimes de mines antipersona durant quasi vint anys.

Etnocinema 2016

El cicle de projeccions de l’Etnocinema va començar el 23 de juny amb Persépolis, una peŀlícula francesa de dibuixos animats que tracta la pujada dels fonamentalistes al poder a l’Iran en plena guerra entre l’Iran i l’Iraq.

El 7 de juliol es farà la tercera projecció amb el documental La guerra de sempre, inclòs dins del cicle «Del Montgó a Manhattan, valencians a Nova York», que narra la situació de valencians que, en tornar d’Amèrica amb idees democràtiques, assumiren càrrecs institucionals abans de la Guerra Civil Espanyola.

Per últim, dijous 14 de juliol es projectarà En el valle de Elah, una peŀlícula nord-americana sobre les conseqüències de la guerra de l’Iraq en la família d’un soldat dels Estats Units.

Els darrers anys, el Museu Valencià d’Etnologia ha programat uns quants cicles de cine durant les darreres setmanes de juny i les primeres de juliol, sempre amb relació amb les mostres temporals exhibides durant el curs anterior. D’esta manera, s’han programat cicles d’Etnocinema com«Banda sonora» (2013, sobre l’exposició «Arriben bandes»),«Viatges de cine» (2012, sobre l’exposició «La ruta de la seda») o «Cicle de cine macedoni» (2011, relacionat amb l’exposició «Gitanos d’Hongria»).

Arxivat en: Premsa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *