El diputat provincial de Compromís, Emili Altur, ha presentat una moció conjunta amb els altres partits de l’oposició per a manifestar el seu rebuig al tancament imminent de la Ràdio Televisió Pública Valenciana (RTVV) i instant a la Generalitat Valenciana a revocar el tancament.

El diputat provincial de Compromís, Emili Altur, ha presentat una moció conjunta amb els altres partits de l’oposició per a manifestar el seu rebuig al tancament imminent de la ràdio televisió pública valenciana (RTVV) i instant a la Generalitat Valenciana a revocar el tancament.

Per al diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista, “la decisió del tancament és del tot política ja que no existeixen informes que analitzen l’impacte econòmic del tancament no solament en l’ens públic sinó en tota la indústria audiovisual valenciana que recolzen amb dades eixe tancament”, ha denunciat Altur.

Per al diputat provincial, “el tancament és una colp a l’autogovern; és un atemptat contra a la divulgació de la nostra cultura i llengua i és el fruit de la mala gestió que ha desenvolupat el PP fins a portar l’ens a la total extinció malgrat ser l’eina identitària més important que tenim”, ha retret Altur.

Altur ha lamentat l’actitud “poc dialogant i inquisidora del PP perquè nosaltres sempre hem demostrat voluntat negociadora; en les Corts, ací o en els ajuntaments hem presentat mocions per a donar suport als treballadors però, sobretot, per a evitar el tancament de l’únic mitjà genuïnament valencià” -i ha afegit que- “en Compromís ningú no s’alegra d’haver arribat a aquesta situació perquè l’ERO estava plagat d’irregularitats i, el que és pitjor, ha estat tombat per la justícia per atemptar contra els drets fonamentals dels treballadors”.

Altur també ha denunciat “el fals dilema que ha pregonat el PP d’hospitals i centre de salut o RTVV” i ha afegit “millor haurien d’haver-se plantejat abans d’arribar a aquesta situació que era més important si la Fòrmula 1, la visita del Papa o la Copa de l’Amèrica o RTVV”.

El diputat de la coalició valencianista ha demanat al Partit Popular que reconsidere la proposta, “tal com ha fet el PP de la ciutat de Madrid amb els serveis de neteja”, en paraules d’Altur, qui ha anunciat que “si Compromís té l’oportunitat en les urnes, RTVV tornarà”.