L’IETM, xarxa internacional per a les arts escèniques contemporànies, ha presentat el programa de la trobada que se celebrarà a València del 3 al 6 de novembre amb el títol «Crossroads», en referència als encreuaments davant dels quals es troba el sector i les possibles possibilitats d’actuació de cara al futur.

El diputat de Cultura, Xavier Rius, ha dit que «en l’àrea que dirigisc, havem volgut sumar-nos a la trobada de l’IETM per a aprofitar aquesta oportunitat exclusiva de crear sinergies i tendir ponts cap a la internacionalització del sector de les arts escèniques de la província».

L’Àrea de Cultura coŀlabora amb aquesta trobada internacional amb l’aportació de 20.000 euros i la cessió de l’ús del Teatre Escalante per a dur a terme uns quants actes. Jacobo Pallarés, David Marín i Toni Tordera, membres de l’organització de la trobada, han sigut els encarregats de presentar el programa i han explicat que l’IETM no és un festival ni una fira comercial, sinó un taller coŀlectiu que reuneix els professionals de les arts escèniques de tot Europa. També és un lloc per a presentar projectes internacionals que necessiten coŀlaboradors i promotors.

La trobada acollirà més de 700 agents culturals procedents de molts països europeus i es faran 28 ponències amb més de 60 ponents de tot el món classificades en 4 rutes culturals, i s’hi debatrà en obert sobre qüestions que afecten el món de les arts escèniques, com el rol de l’artista en la societat actual, la relació entre art, cultura i territori, els models de suport de les institucions públiques per a models de negoci sostenibles i les ferramentes de mesurament de l’impacte social dels projectes culturals.

Al mateix temps, hi hauran 23 espectacles a càrrec de 23 companyies en els carrers i teatres de València, centrats sobretot en els barris de Russafa i el Cabanyal.

IETM

L’IETM, International Network for Contemporary Perfoming Arts, va nàixer eL 1981 i és una xarxa institucional i professional dins del sector de les arts escèniques contemporànies que té vora 550 membres de tot el món. Entre els seus associats es troben festivals, companyies, productors, teatres, centres d’investigació i recursos, universitats i entitats institucionals.

L’objectiu de IETM és estimular la qualitat, el desenvolupament i els contextos de les arts escèniques contemporànies a nivell global, propiciar el treball en xarxa i la comunicació entre professionals, l’intercanvi dinàmic d’informació i la transmissió d’exemples de bones pràctiques en el sector de les arts escèniques. L’IETM organitza dos trobades plenàries cada any en distintes ciutats europees, i la pròxima se celebrarà als Poblats Marítims de València.