L’Associació Cívica Valenciana (ACV) Tirant el Blanc celebra demà, dissabte 19 de novembre, la XX Nit del Tirant, en la qual es commemora el 25 aniversari de l’associació i el cinquè de la creació de la Fundació Nexe. La cita serà en l’Octubre Centre de Cultura Contemporània a les 20:00.
La vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó participarà en aquest esdeveniment per a commemorar el naixement d’aquestes associacions i celebrar la tasca valencianista que desenvolupen en la seua vida associativa. Durant l’acte, es lliuraran els premis Joan Baptiste Basset, a l’acció valencianista de base, i Francesc de Vinatea, a la trajectòria cívica valencianista. A més, els assistents podran gaudir d’espectacles de màgia, de música, i d’un sopar.

ACV Tirant el Blanc

L’objectiu d’aquesta associació és promoure, afavorir i difondre l’ús del valencià. Des de l’ACV Tirant el Blanc es defineixen com un col·lectiu de ciutadans que se senten responsables de la societat i que comparteixen inquietuds similars i una voluntat d’actuar “per a transformar la societat valenciana per a construir un futur millor, basat en la recuperació del patrimoni, en l’aprofundiment de la democràcia i l’autogovern, un futur de progrés social, econòmic i cultural”, asseguren. “Es pot ser valencià sense xovinisme i sense autoodi. Sense complexos, ni de superioritat ni d’inferioritat. Perquè coneixem la història del nostre poble i som conscients del llegat cultural, lingüístic, literari, institucional i tradicional que ens ha deixat. De la riquesa i la varietat excepcionals del patrimoni dels valencians”, assenyalen des de l’associació. Aquesta associació duu a terme una àmplia varietat d’activitats entre les quals destaquen les relacionades amb la formació, la comunicació, la dinamització i la normalització lingüística.

Fundació Nexe

L’Associació Cívica Valenciana Tirant el Blanc al costat d’altres persones a títol individual van fundar la Fundació Nexe que té com a missió contribuir a la millora i el progrés de la societat valenciana mitjançant la generació, difusió i el debat d’idees, i promovent la cooperació entre els agents socials en clau valenciana, democràtica, oberta, plural, trasformadora i moderna. “Tenim la voluntat d’estendre la consciència nacional valenciana a la majoria de la població del País Valencià per a aconseguir el màxim d’autogovern i de cohesió social possibles. Volem aprofundir en el funcionament democràtic de les nostres institucions i potenciar les característiques culturals, lingüístiques, socials i econòmiques pròpies del poble valencià”, asseguren des de la Fundació. Aquests objectius es duen a terme a través de variades activitats com a seminaris, jornades, presentacions de llibres, tertúlies, publicacions, convocatòries de beques i premis, entre moltes altres iniciatives.