La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València presenta aquest dijous, a les 19:00 hores, a la sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset de València, l’últim número, el 130/2, de Debats. Revista de cultura, poder i societat.

En l’acte participaran el diputat de Cultura, Xavier Rius, el director de l’Institut de Ciències Socials i de la Cultura del Magnànim, Antonio Ariño,  i Joaquim Rius, director de Debats.

L’últim número de Debats, publicat el passat mes de desembre amb el monogràfic “Cultura i Estat: autonomia creativa, lluita política i instrumentalització”, compta amb articles de Clive Gray, Vincent Dubois, Per Mangset, Pierre-Michel Menger, Gisèle Sapiro, Juan Arturo Rubio, Francesc Hernàndez i Benno Herzog, i analitza la sempre problemàtica relació entre l’Estat i la cultura, a més d’acostar-nos als debats actuals sobre aquesta qüestió a l’Estat espanyol i a altres països com França i Gran Bretanya.

S’inclou una entrevista a Antonio Ariño, realitzada per Ignasi Zafra. En la mateixa, Ariño, catedràtic de Sociologia, vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València i director de l’Institut de Ciències Socials i de la Cultura del Magnànim, assenyala que «la democràcia està sent buidada de contingut per la desigualtat» i parla del llibre que juntament amb Joan Romeroha publicat recentment, La secesión de los ricos, en el qual estudia el paper, les característiques i els comportaments de les noves elits d’enorme poder econòmic en el marc d’una societat cada dia més desigual.

L’acte servirà, a més, per a presentar l’edició de l’anuari en anglés, que reuneix en un volum els articles publicats al llarg de l’any en els seus diferents números. Així com la nova aplicació mòbil, ja disponible per a Android i Apple, que possibilitarà l’accés a tota la col·lecció de la revista en format PDF.