La vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, participa aquest dissabte en l’acte de lliurament dels Premis Sambori 2017 a la comarca de l’Horta Nord, que tindrà lloc a l’Espai Cultural d’Albalat dels Sorells, a partir de les 18:00 hores. Aquesta mateixa localitat serà l’encarregada d’encetar diumenge el cicle de Trobades d’Escoles en Valencià a les demarcacions de València.

La vicepresidenta lliurarà un dels tres guardons que es concedeixen per cicle educatiu a l’alumnat d’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius, Formació de Persones Adultes, així com d’alumnes amb Necessitats Educatives Especials. En total, en la comarca de l’Horta Nord, s’han presentat 9.870 treballs de 57 centres educatius, que han comptat amb la participació de 287 professors i professores. L’acte conclourà amb l’actuació del grup Assaig Animat.

Els treballs guardonats de totes les comarques seran posteriorment publicats per la Fundació Sambori dintre de la col·lecció Arc de Sant Martí, des de la primària fins a la secundària i cicles formatius.

Com cada any, des de 1999, la Fundació Sambori ha convocat una nova edició dels Premis Sambori, la 19ena d’aquest concurs de literatura en valencià. Aquest certamen té per objectiupromoure i difondre l’ús literari del valencià dins de l’àmbit escolar; a més d’incentivar la creativitat artística i imaginativa dels valencians i les valencianes; obrir nous camins per a la normalització lingüística i l’ús social i cultural del valencià; defensar els drets lingüístics; i fomentar la promoció, l’agermanament i la col·laboració amb les llengües i cultures del món.

A més, al llarg dels darrers anys aquesta convocatòria s’ha anat ampliant també a altres col·lectius, com ara el III Premi Audiovisual Sambori-MiCE a les produccions escolars en valencià o el Concurs Universitari de Narrativa.

L’any 2012 el concurs arribà, mitjançant diferents convocatòries, a una gran part dels territoris de parla comuna, amb convocatòries a Catalunya, Franja de Ponent i Catalunya del Nord i també a Mallorca.