La Trobada de Folklore 2017 que promou l’Àrea de Cultura de la Diputació de València, es presenta en una segona edició després de la iniciativa que va començar el passat any, en el qual conjuntament van consensuar la institució provincial i una significativa representació del món de la dansa i la música tradicional, el nou model de trobada del folklore valencià.

Totes aquestes jornades intercomarcals de folklore pretenen visibilitzar les diferents manifestacions del repertori de música i balls populars, amb corals, orquestres de “pols i plectre”, grups de tabal i dolçaina i de danses amb rondalles, i així garantir el foment i la difusió del folklore valencià en totes les seues varietats.

D’igual manera, els assistents podran participar en jocs tradicionals, tallers i presentacions literàries al voltant del folklore.

Com va dir el diputat de Cultura, Xavier Rius, en començar aquesta iniciativa el passat any, «l’objectiu era oblidar el caràcter competitiu que caracteritzava al festival anual de folklore, i promoure un acte més vistós i variat en el qual tingueren cabuda diferents expressions artístiques i activitats culturals paral·leles».

Rius afirma que «enguany es consolida el projecte i les aportacions de tots els col·lectius participants, que estaran presents també en la roda de premsa que convocaré per a mitjans d’abril, en la qual donarem a conèixer el nom dels grups participants, activitats paral·leles, hores i escenaris concrets de cada acte».

Les federacions de folklore, col·laboradores de la trobada

La II Trobada de Folklore aposta per la descentralització més enllà de la ciutat de València, a més de continuar la modalitat d’exhibició en lloc de la de l’antic concurs. S’ha optat, per tant, per incrementar el nombre de formacions participants, respecte al format anterior del concurs, i facilitar l’assistència a moltes més persones i en més localitats de les comarques valencianes.

Vallés, Bétera, Tavernes de la Valldigna, Corbera i València seran els epicentres de les actuacions en les comarques de la Costanera, el Camp de Turia, la Ribera Baixa, la Safor i València.

Entre les formacions participants destaca la presència de corals, orquestres de pols i plectre, grups de tabal i dolçaina i de danses amb rondalles.

Tant per al disseny de les jornades com per a la realització de la Trobada, han participat les federacions valencianes de música i balls tradicionals, com són la Federació de dolçainers i tabaleters, la Federació de pols i plectre, la Federació Valenciana de Folklore, la Federació de Folklore Novella o el FECOCOVA, entre uns altres.

Reserva d’entrades

Per la diversitat d’activitats i per a garantir l’assistència dels interessats als actes, s’ha previst una línia de reserves de places per als tallers de danses mitjançant el correu electrònic [email protected] o el telèfon d’atenció a la ciutadania de la Diputació, el 963882525.

De la mateixa manera, per als tallers i presentacions literàries que tindran lloc en els barris valencians d’Algirós i Patraix, els centres culturals d’aquests districtes tramitaran les reserves de les activitats que celebraran en els seus espais.

Per a les representacions de teatre infantil es podrà reservar les entrades en el vestíbul del Centre Cultural La Beneficència, de dimarts a diumenge entre les 10:00 i les 20 hores, o a través de la pàgina www.360valenciacultural.es