Aquesta vesprada s’ha clausurat la XX edició del Concurs Internacional de Piano de València “Premi Iturbi” a una gala celebrada al Palau de la Música de València.

La gala ha començat amb l’entrega de premis als guanyadors absoluts d’aquesta edició. El primer premi l’ha rebut Fátima Dzusova de mans del diputat de Cultura, Xavier Rius.

La Diputació de València atorga al primer classificat un gran premi de 18.000 euros, a més de l’edició d’un CD, i una sèrie de recitals i concerts.

El segon premi ha sigut entregat pel director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, al pianista Saeyoon Chon, mentre que el tercer l’ha entregat, la diputada del Grup Ciutadans a la Diputació de València, Mamen Peris, a Jorge Nava i, el Cap del Servici de Cultura de la Diputació, Mario Carrión, li l’ha entregat al quart classificat, Andrei Ivanov.

El segon, tercer i quart premiats han rebut 12.000, 6.000 i 4.000 euros respectivament, concedits també per la Diputació de València.

El cinquè i sisè premi han sigut entregats pel director del Palau de la Música, Vicente Ros, al pianista Aya Sakamoto, -cinquè guardonat-, i Juan Vila, president de la Societat Filharmònica de València, al sisè finalista, Juan Carlos Fernández Nieto.

El cinquè premi, dotat amb 3.000 euros està sufragat per l’Ajuntament de València, mentre que el sisè premi, de 1.900 euros, és a càrrec de la Societat Filharmònica de València.

Per altra banda, s’han entregat els Premis especials de mans dels patrocinadors del certamen.

Luis Clemente ha entregat el Premi “KAWAI”, dotat amb 1.500 euros per Kawai-Espanya, al concursant espanyol millor classificat, premi que ha recaigut en Jorge Nava.

Javier Bengoechea ha entregat el premi Yamaha música Europegmbhibérica S.A.U.: dotat amb 1.500 euros per Yamaha Music Europe GmbH Ibérica S.A.U., al millor intèrpret de Música Contemporània, que el jurat ha concedit ex aequo a Saeyoon Chon i Aya Sakamoto.

Javier Clemente ha entregat el Premi del públic Clemente Pianos: dotat amb 1.500 euros per Clemente Pianos, al millor finalista, elegit entre els assistents a la Final, a Jorge Nava.

Joaquín Soriano, ha fet entrega del Premi Ricardo Samper al “Millor intèrpret de música espanyola” dotat amb 1.500 euros a Andrei Ivanov.

Jurat reconegut a nivell internacional

El jurat l’ha presidit un any més Joaquín Soriano, i han actuat com a vocals Justas Dvarionas, Homero Francesch, Nino Kereselidze, Andrea Lucchesini, John O’Conor, Kiai Nara, Fernando Puchol, i Natalia Troull, i com a secretari el cap del Servici de Cultura de la Diputació, Mario Carrión.

Organització i projecció del certamen

L’àrea de Cultura de la Diputació de València, organitzadora i promotora del Concurs, ha retransmet l’evolució del premi íntegrament, des de la primera prova, a través d’una senyal de streaming. També ha preparat una reposició de les actuacions per a ser visualitzades mitjançant de la web www.pianoiturbi.com.

La important novetat de la present edició ha sigut la retransmissió de les finals, en las que els pianistes, han estat acompanyats per l’Orquestra de València.

Aquesta fita en la història de l’orquestra de l’Ajuntament de València ha sigut gràcies al conveni d’aquesta institució i la Diputació de València, com anunciaren la regidora Gloria Tello i el diputat de Cultura, Xavier Rius, en la presentació del certamen.

Patrocinadors i col·laboradors

El XX Concurs Internacional de Piano de València, Premi Iturbi, compta amb el patrocini de l’Institut València de la Música (Generalitat Valenciana), Ajuntament de València, Fundació Banc Sabadell, Conservatori Superior de  Música de València, Societat Filharmònica de València, Kawai-Espanya, Yamaha Music Europe Gmbh Ibérica S.A.U., Clemente Piano, Acadèmia d’Espanya a Roma, Orquestra de València, Steinway & Sons, Fundació Eutherpe i el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports del Govern d’Espanya mitjançant l’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música.

El certamen també compta amb la col·laboració d’Alexis Soriano, Director d’Orquestra, Conservatori Superior de Música de València “Joaquín Rodrigo”, Conservatori Professional de Música, Acadèmia d’Espanya a Roma, Orquestra de València, Fundació Eutherpe i la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando de Madrid