El diputat de Cultura, Xavier Rius, ha participat en l’obertura de la 24ena edició de la Mostra Internacional de Pallasses i Pallassos que es celebra a Xirivella, la qual ha tingut lloc al Col·legi Públic Gregori Mayans, on els escolars s’han sumat a la benvinguda de la present edició amb una gran foto de família.

Acompanyaven el diputat de Cultura, l’alcalde de Xirivella, Ricard Barberà; la regidora d’Educació, Cultura i Normalització Lingüística en aquest mateix consistori, Encarna Martí; el director adjunt d’Arts Escèniques de l’Institut Valencià de Cultura, Roberto Garcia; el director de la Mostra, San Fran; la pallassa de la companyia valenciana PTV-Clowns, Amparo Mayor; i la presidenta de l’Associació Xirivella Comercial i Professional Associada (XiriCompra), Nieves Clemente.

Per a Xavier Rius aquesta mostra és: “que se sàpiga, la trobada estable de pallassos més antiga del món. Compta amb 24 edicions i el seu caràcter capdavanter li ha permès establir uns vincles afectius ben directes amb la població, que cada vegada se sent més involucrada en aquest projecte”.

Rius també ha volgut afegir que “l’humor és una manera més de transmetre coneixement. Per exemple, el projecte de clowferències, implantat a Xirivella, permet abordar assumptes ben durs com són la violència de gènere, des de tècniques humorístiques. Abordar un problema tan seriós, des de l’humor, sense fer bromes ofensives, ni caure en el mal gust és tot un art que mereix els nostres respectes”.

Durant la seua intervenció, Roberto Garcia, director adjunt d’Arts Escèniques de l’Institut Valencià de Cultura ha afirmat que resulta “tot un goig veure com els nostres certàmens d’arts escèniques acompleixen anys”.

Per la seua part, Encarna Martí, regidora d’Educació, Cultura i Normalització Lingüística de Xirivella, ha posat l’èmfasi en el nombre de companyies presents a Xirivella, enguany “més de 13 companyies i 25 activitats diferents arribaran a tots els barris de la localitat”.

Ricard Barberà, alcalde de Xirivella, ha mencionat que “cada vegada hi són més, les activitats van creixent, i els pallassos aborden temes escabrosos amb un somriure”.

D’altra banda, Nieves Clemente, presidenta de l’Associació Xirivella Comercial i Professional Associada (XiriCompra), ha assenyalat que “aquest és el segon any de col·laboració amb la Mostra. En aquesta ocasió hem ajudat a difondre la cartelleria i les entrades als espectacles, a més d’un esmorzar solidari amb l’ONG PayaSoSpital. També estem ajudant a difondre la Mostra amb vídeos, selfies i descomptes l’últim dia de mostra”.

Per últim, Amparo Mayor, la pallassa Ula, ha destacat el caràcter solidari d’aquest certamen escènic, alhora que ha agraït la tendència inclusiva de la Mostra, on cada vegada hi ha més espai per a les pallasses. “El fenomen de veure dones pallasses és prou recent, quan jo vaig començar no era comú, però ara anem cap a una igualtat de gèneres en aquesta disciplina artística”, ha manifestat.

El certamen està declarat Festa d’Interès Turístic Provincial, i compta amb el suport de l’Àrea de Cultura de la Diputació de València, a través del Servei d’Assistència i Recursos Culturals (SARC).

A aquest certamen el públic pot trobar 13 espectacles al teatre, carrer o barris de la localitat i 25 funcions diferents. Les entrades es poden aconseguir a internet i a la Casa de la Cultura de Xirivella, per un mòdic preu.