El proper dilluns, 13 de novembre, es presentarà el llibre L’estat de la medicina actual. Perspectives de futur, escrit per Ramon Trullenque, a partir de la experiència de tota una vida dedicada a la medicina i, amb més intensitat si cap, al contacte personal amb els seus pacients. L’obra està publicada per la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació, dependent de l’Àrea de Cultura de la Diputació de València, dintre de la seua col·lecció Arxius i Documents. L’acte tindrà lloc a la Sala de la Sapiència del Centre Cultural La Nau, a les 19:00 hores.

Trullenque estarà acompanyat per Antoni Signes; pel professor de periodisme, Vicent Moreno Giménez; per la metgessa Conxa Carles Genovés; i per Vicent Flor, director del Magnànim.

Aquest llibre és un crit reivindicatiu de la medicina, fonamentada no sols en la tècnica i la ciència, sinó en les relacions humanes entre metges i malalts, en la confiança, l’amistat, l’entrega, i en… l’amor. L’autor opina que cal fer tot el necessari perquè els malalts recuperen «el seu metge» i els metges recuperen «els seus malalts».

El professor Trullenque afronta el repte d’analitzar d’una forma professional i compromesa un tema bàsic del nostre Estat del Benestar, «la salut», i ho enllaça amb el següent pilar bàsic de la nostra societat, «l’educació». Es realitza un treball de síntesi ampli i seriós d’aquest tema complex, polièdric, amb múltiples facetes a considerar. La sanitat no és un tema senzill i malauradament falten aportacions com aquesta, que contribueixen a analitzar i buscar solucions. És un llibre de lectura i estudi obligat per a tots aquells que volem millorar la societat en què vivim.

Ramon Trullenque Peris (Carlet, 1938) va anar a l’escola pública fins acabar el Batxillerat. El seu pare i el seu sogre foren metges de capçalera. El doctor Trullenque va aprendre de la seua família paterna, la rama sanitària, i de la materna, llauradors, el sentit del treball, l’austeritat, l’honestedat, la responsabilitat i la humilitat que, posteriorment, li van servir per afavorir la seua relació professional amb el gran objectiu de la seua vida, els malalts. Fruit del seu treball de recerca i docent, va publicar l’any 2013, amb la Institució Alfons el Magnànim, Medicina i gènere: la incorporació de les dones a la medicina.