El Fons Valencià per la Solidaritat celebra aquest dilluns 25 anys de contribució al desenvolupament de països empobrits, a més de sensibilitzar a la societat valenciana de les problemàtiques que pateixen. La seua seu a Xàtiva acollirà una setmana carregada d’activitats, així com la presentació de la seua escola de drets humans en el cantó Ibarra, Equador.

Xelo Angulo, presidenta del Fons, i Hilda Herrera, regidora del municipi d’Ibarra, han detallat l’agenda festiva al diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur. “La Diputació de València sempre ha sigut un dels nostres socis”, ha explicat Angulo després de la trobada. La presidenta de l’organització valenciana ha presentat al diputat a Hilda Herrera, un dels “rostres” dels nombrosos projectes de cooperació que duen a terme.

Lideresa en moviments estudiantils i defensora dels drets de la dona, Herrera és una de les convidades per a presentar l’Escola Permanent de Drets Humans, enfocada en la formació dels joves del municipi equatorià. “Abordem aquest gran projecte des de la perspectiva de gènere i la diversitat sexual”, ha resumit la regidora d’Ibarra. Així mateix, els adolescents també tracten els drets de la ciutadania, així com grups específics com les persones amb discapacitat.

Cooperació a Bolívia i Equador

En el passat, la Diputació de València i el Fons Valencià per la Solidaritat han dut a terme nombroses iniciatives, com és el cas de la inversió de 15.000 euros en accions de suport a polítiques de gènere en San José de Chiquitos, Bolívia, o el conveni per a empoderar a les dones artesanes de la província de Cañar, a Equador.