El Museu Valencià de Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM) acaba de presentar el nou cicle de cinema i debat Big Bang Dones. Feminismes en expansió que naix amb l’objectiu d’obrir un espai per a la reflexió sobre la imatge de la dona en les societats del segle XXI i l’emergència d’un nou horitzó de possibilitats per a la seua transformació.

El diputat de Cultura de la Diputació, Xavier Rius, ha explicat que «este cicle de cinema i debats sobre els feminismes del segle XXI demostren allò que fa uns mesos ja s’avançà, i és que el MuVIM anava a feminitzar la seua política cultural. Amb els fets, s’està demostrant clarament i este és un exemple important més d’aquesta política».

El programa de la nova proposta del MuVIM inclou cinc sessions amb els títols ‘Multivers feminista’, ‘No més muses’, ‘Tot el que pot un cos (de dona), ‘Codificades. Bretxa i dona a l’era digital’ i ‘Esser i úter’, que començaran el dimecres 14 de febrer i conclourà el 21 de març.

Big Bang Dones. Feminismes en expansió comptarà amb la participació d’un ampli col·lectiu de representants de la societat que inclou artistes, critiques d’art, periodistes, filòsofes, psicòlogues, sociòlogues i activistes: Awatef Ketiti, Úrsula Santa Cruz, Esther (Mayoko) Ortega, Mery Cuesta, María Bastarós, María Trénor, Áurea Ortiz, Ana Elena Pena, Rosa Cobo, Anna Solà, Marina Amores, Eurídice Cabañes, Orna Donath, Luz Sánchez-Mellado i Eva Millet.

Durant la presentació de Big Bang Dones, la professora d’Història del Cinema de la Universitat de València, Áurea Ortiz, ha assenyalat que «el cicle ajunta dos ferramentes absolutament necessàries i impresindibles com són l’objecte o producte cultural, el cinema, que és clau en el nostre món actual, i la participació i el diàleg, perquè vivim un moment de ‘sí’ i ‘no’, d’estar a favor o en contra, i l’intercanvi d’idees és fonamental».

Els assistens podrán aconseguir la seua entrada al punt d’informació del museu de manera gratuïta 30 minuts abans de l’inici. En cada sessió es projectarà una pel·lícula que donarà peu a una taula redona posterior on  les ponents compartiran les seues experiències i punts de vista sobre el film. Així mateix, les convidades també reflexionaran sobre els avanços que ha aconseguit el feminisme i l’especial paper que juga el cinema com a mecanisme de construcció, deconstrucció i expansió de les identitats femenines.