La Diputació de València i el Comitè Español de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) treballaran de forma conjunta per a millorar les condicions de vida dels sirians desplaçats a països com Jordània i el Líban, i conscienciar a la ciutadania valenciana de la situació humanitària dels refugiats. Així s’ha acordat durant la reunió mantinguda en la seu de la Corporació provincial pel diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, amb diferents representants d’ACNUR.

“Des de l’àrea de Cooperació hem de col·laborar en les accions d’emergència per a garantir l’accés de la població refugiada a les necessitats bàsiques essencials com a aliments, sanitat i higiene”, ha assenyalat el diputat. Les actuacions acordades se centraran essencialment en subvencionar el projecte d’intervenció d’emergència dels refugiats a Jordània, pendent des del passat exercici dels romanents de l’entitat i amb un pressupost de 15.000 euros.

Així mateix, en aquest marc de col·laboració establit entre la corporació provincial i ACNUR, també es treballarà en la campanya de sensibilització ‘Ajudaries a aquesta persona?’ a través de la delegació permanent a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, Arancha García Ruiz, coordinadora de la delegació, i Enrique Vallés-Ramos, representant d’ACNUR a Guatemala, han visitat aquest matí diferents institucions del govern valencià per a conscienciar sobre el Pacte Mundial sobre els Refugiats que es presentarà en l’Assemblea General de les Nacions Unides a la fi d’any. “Aquest pacte tracta de cercar solucions a la problemàtica global de refugiats, tenint en compte que ha adquirit una dimensió que no tenia precedents des de la fi de la Segona Guerra Mundial”, s’ha lamentat Vallés-Ramos.

Els representants de l’Agència han explicat també la problemàtica de nombrosos països d’Amèrica central com El Salvador i Hondures, i en particular a Guatemala “on hi ha una situació humanitària complexa”, ha afegit el portaveu d’aquesta regió.

ACNUR

L’Oficina de l’Alt Comissionat per als Refugiats es va establir el 14 de desembre de 1950 per l’Assemblea General de Nacions Unides, mentre que l’Associació ‘Espanya amb ACNUR’ va ser reconeguda com el Comitè Espanyol ACNUR el 26 de novembre de 1993. L’Agència té el mandat de liderar i coordinar l’acció internacional per a protegir i resoldre els problemes dels refugiats a tot el món, i el seu objectiu principal és salvaguardar els seus drets i benestar.

D’altra banda, ACNUR tracta de garantir que totes les persones puguen exercir el seu dret a sol·licitar asil i trobar refugi segur en un altre estat, així com de trobar solucions duradores per a ells. En aquest sentit l’Agència de l’ONU per als Refugiats tracta que puguen tornar a casa de forma voluntària, integrar-se en el país d’acolliment o ser reasentats en un tercer país.

Durant els seus quasi 60 anys d’història, l’Agència ha ajudat a més de 60 milions de persones a refer les seues vides. En l’actualitat, amb una plantilla d’aproximadament 6.650 persones en més de 118 països, ACNUR segueix ajudant a 34.400.000 de persones.