La vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, ha assistit este matí a la reunió sobre el Pla de Desenvolupament Agrari. En esta ocasió, la assemblea ha tingut lloc al Saló d’Actes de l’Ajuntament de Catarroja, municipi de l’Horta Sud.

A esta reunió han acudit associacions agràries, consells agraris i empreses del teixit associatiu agrari dels municipis de: Catarroja, Massanassa, Alfafar, Sedaví, Benetússer, Albal i Lloc Nou de la Corona.

Acompanyada per Roger Llanes, director general de la Conselleria d’Agricultura, i tres tècnics de la Conselleria i la Diputació, Maria Josep Amigó ha assenyalat que el repte de les institucions “és que els llauradors i les llauradores visquen dignament del seu treball, amb preus i beneficis dignes”. A esta assemblea, s’han respost els dubtes i s’han arreplegat les iniciatives dels presents per tal de millorar el Pla de Desenvolupament Agrari, un pla que s’aprovarà a finals de l’any 2018.

El Pla de Desenvolupament Agrari és una iniciativa que naix arrel de l’aprovació a Les Corts de la Llei d’Horta, el passat mes de febrer. Esta llei regularà, a més de la recuperació de l’horta, els estàndards i la gestió urbanística, i la transmissió de camps de cultiu, entre d’altres aspectes administratius i jurídics de la terra de cultiu del territori valencià.

Esta ronda de cinc reunions, dos amb municipis de l’Horta Nord, dos amb localitats de l’Horta Sud i una amb València capital i les seues pedanies, continuarà demà al municipi de l’Horta Sud, Torrent.