El MuVIM, centre depenent de l’àrea de Cultura de la Diputació de València, ha presentat hui en roda de premsa ‘Irreparable’, l’obra de l’artista iraniana Nasrin Tabaeian que ocupa, des de hui, el vitrall i el vestíbul del museu. Durant la presentació, l’artista ha estat acompanyada pel director del MuVIM, Rafael Company; pel cap d’exposicions; Amador Griñó; i per la comissària Amàlia Alba, presidenta de Dones Progressistes Comunitat Valenciana. La inauguració tindrà lloc a les 20.00 hores al vestíbul del museu.

Com ha recordat Rafael Company, “cada sis mesos el vitrall del MuVIM canvia cada sis mesos i, hui, ho fa d’una forma bellíssima i duríssima al mateix temps, perquè l’art té eixe doble vessant”. Fidel al seu compromís amb les polítiques de gènere i igualtat, el MuVIM vol unir-se al Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones amb una obra que fa de nexe entre el públic i el context de la lluita feminista, amb les seues conquestes i els seus reptes pendents.

Amador Griñó ha destacat del treball de Tabaeian que “és una obra plena de significats que es manifesten a través de símbols i accions tan importants com els que representa, però d’una manera poètica i delicada per tal de suggerir un fet tan terrible com són els atacs amb àcid que pateixen nombroses dones a l’Iran, però també a la resta del món”.

La comissària de la mostra, Amàlia Alba, ha remarcat que “és una obra que, fent servir el llenguatge artístic, ens demostra el devastador d’un atac amb àcid, però també visibilitza el no conformisme de la lluita, la realitat i la força de la rebel·lió i del feminisme, que continua lluitant malgrat les adversitats”. Alba ha tingut un record per a la política valenciana Carmen Alborch i s’ha sumat a la petició “que el feminisme, per tot allò que ha aportat a la societat i tot el que l’ha millorat, siga declarat Patrimoni Immaterial de la Humanitat”.

Nasrin Tabaeian, per la seua banda, ha afirmat que “les dones de tot el món, no sols a l’Iran, tenen molts problemes i jo, com a dona, vull col·laborar parlant d’aquests problemes, de la violència i de la societat”.

Rafael Company ha acabat anunciant que “el MuVIM no sols exhibeix una obra d’art majúscula al voltant de les dones, sinó que també ha creat una programació completa amb el cicle #NiUnaMenys”. Així, l’exposició “D’abnegades a objecto-res. Les dones en els tebeos del franquisme”; el taller infantil “Construïm superheroïnes reals”; i el monòleg de Pamela Valenciano “No solo duelen los golpes”, complementen l’obra de Nasrin Tabaeian al vitrall del museu.