La Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia ha convocat a les biblioteques i museus etnològics locals que participaren en ‘Espanta la por’ 2018, per a una trobada el pròxim 13 de febrer a les 10:30 hores. També assistirà a aquesta reunió el diputat de Cultura, Xavier Rius, per a conéixer de primera mà el treball dels i les professionals de les biblioteques públiques i els museus etnològics locals, per a poder, així, intercanviar impressions amb ells.

‘Espanta la por: per Tots Sants monstres valencians’és la campanya amb la qual el Museu Valencià d’Etnologia reivindica, al voltant de Tots Sants, l’imaginari valencià de la por des de l’any 2016. Els darrers dos anys, la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia ha convidat als museus etnològics locals i les biblioteques públiques valencianes a participar d’esta iniciativa i, així, aprofitar els recursos informatius i gràfics que esta unitat de la Diputació de València ha creat per a desenvolupar-la.

‘Espanta la por’ha esdevingut un treball cooperatiu entre els centres, els quals comparteixen les seues experiències, any rere any, per a millorar i per a aprendre dels companys i de les companyes. 85 municipis, des de Vilafranca fins a Guardamar del Segura, van participar en la campanya 2018 superant les xifres de l’any anterior.

Al llarg d’aquesta la trobada s’avaluarà el treball realitzat amb l’anàlisi dels resultats de l’enquesta enviada per la Biblioteca del Museu d’Etnologia, a la qual han respost 77 biblioteques i museus. També, es lliuraran les memòries de les activitats realitzades i es debatrà sobre com es pot millorar ‘Espanta la por’ en el futur.

Es tracta d’una iniciativa dels i les professionals que treballen a la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia i que ha rebut el suport de la direcció del museu i de l’àrea de Cultura de la Diputació. Des de la Biblioteca afirmen que esta resposta massiva demostra el bon treball,  l’entusiasme, el dinamisme i l’esperit inquiet dels i les professionals de les biblioteques i els museus valencians.

‘Espanta la por’compta també amb el suport de la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques i del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV).