El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, s’ha reunit amb representants de la Coordinadora Valenciana de ONGD, així com en representants de diferents Organitzacions No Governamentals per al Desenvolupament (ONGD), i per representants d’Agències de Nacions Unides amb seu a València, a fi de posar en comú diferents aspectes relatius a la presentació i la realització de diversos projectes que finançats per la Diputació de València, es realitzaran per a aquestes organitzacions en l’àmbit de la Cooperació Internacional al Desenvolupament.

En aquest sentit, Emili Altur ha assenyalat que “dins del compromís de continuat que des de la corporació provincial es va mantenint en l’àmbit de la Cooperació Internacional amb els diferents agents de Cooperació, es presentaran i es realitzaran diferents projectes per part de les diferents organitzacions al llarg de 2019”. I ha continuat: “els quals es dirigeixen a la realització de projectes d’emergència en camps de refugiats, la col·laboració en programes d’estades temporals d’estiu per a l’acolliment de xiquetes i xiquets procedents de campaments sahrauís o territoris palestins, la col·laboració i suport en projectes d’enfortiment de les polítiques de gènere municipals, i diverses accions de suport i participació en la campanya de ‘Pobresa Zero 2019’, duta a terme per la Coordinadora Valenciana de ONGD” ha conclòs el responsable de Cooperació Internacional.

Altur s’ha reunit amb les ONGs com FASP (Federació d’Associacions en Solidaritat amb el poble Sahrauí) va nàixer amb la intenció de millorar les condicions de vida tant dels refugiats sahrauís com de la població resident al Sàhara Occidental ocupat per Marroc. La següent ONGs fou ACNUR, ONG dedicada a protegir als refugiats, depenent de l’Agència de l’ONU per als refugiats.

A més, també s’ha reunit amb el Fons Valencià de Solidaritat, que es tracta d’una associació formada per ajuntaments de tot el territori valencià per la cooperació al desenvolupament sense ànim de lucre i està composta de totes les formacions polítiques. Tot seguit, ha estat el torn de UNRWA (Agència de Nacions Unides per als refugiats de Palestina a Orient Mitjà), naix amb l’objectiu de brindar suport d’emergència i iniciar programes d’assistència social a la població palestina refugiada. I per últim, Altur es va reunir amb UNADIKUM (Associació en defensa dels drets del poble de Palestina i contra l’ocupació d’Israel), aquesta organització lluita pels drets de tots els palestins i totes les palestines i que va nàixer per trencar el bloqueig que pateixen els Territoris Ocupats Palestins en la Franja de Gaza.