El diputat de Medi Ambient, Josep Bort, i representants d’altres institucions locals, autonòmiques i del govern espanyol han participat en l’Encontre de Pobles i Ciutats per la Sostenibilitat (Conama Local Toledo 2019, organitzat per Conama) que està celebrant-se a Toledo i que finalitza demà 4 d’abril, on s’està abordant la problemàtica del desenvolupament rural i els reptes de la despoblació i la gestió del territori de cara al desenvolupament sostenible.

En aquesta línia, el diputat Bort, ha assenyalat que des de la Diputació “estem treballant per posar a l’agenda dels ajuntaments el desenvolupament de polítiques cap a la sostenibilitat i, en aquest sentit l’Agenda 2030 és un clar full de ruta que totes les administracions haurien de fer seus i promocionar per tal d’assolir els Objectius globals de Desenvolupament Sostenible”.

En aquest Congrés, Bort ha participat en l’encontre ‘Agenda 2030. Un nou marc per al desenvolupament’, on aquests àmbits s’han abordat tenint com a marc de referència desafiaments d’interés global com el canvi climàtic, l’economia circular i l’Agenda Global 2030 de l’ONU. Dintre d’aquest marc s’han presentat les principals línies de treball que desenvolupa la Diputació a les comarques de València en aquest àmbit.

Durant la seua intervenció, Bort a més, ha ressaltat  que “els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) han de guiar les nostres decisions i els nostres pressupostos perquè no hi ha altre camí”. I ha continuat “si volem tindre alguna oportunitat com a espècie en el planeta Terra hem d’aconseguir un veritable desenvolupament sostenible que necessàriament haurà de ser global i en aquest sentit la suma de totes i cadascuna de les administracions amb la col·laboració de la societat civil i l’acadèmia és clau”.

Un encontre de referència estatal

La Diputació també va participar el passat novembre, amb la representació del diputat Josep Bort, i d’altres representants del Servei de Medi Ambient, al Congrés Nacional de Medi Ambient (Conama), el qual celebrava en 2018 la seua catorzena edició amb el lema “Rumb 20.30”. Una edició que ja posava la vista en els objectius amb els quals s’ha compromés Espanya en el marc de l’Agenda 2030 de l’ONU i de la Unió Europea per 2020, 2030 i 2050.

Es tracta d’un encontre organitzat per la Fundació Conama, independent i sense ànim de lucre, que s’alinea amb l’objectiu número 16 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides. Aquesta cita anual s’ha convertit en un esdeveniment de referència estatal per la qualitat i amplitud dels continguts que aborda i l’elevada participació que suscita. Durant l’última edició, Conama va comptar amb més de 7.000 participants i una xarxa de més de 450 institucions col·laboradores com administracions, institucions, empreses, centres tecnològics i entitats del tercer sector.