L’àrea de Transparència de la Diputació de València ha publicat este dimarts la concessió de subvencions destinades a municipis i entitats locals menors per a la promoció i divulgació de la responsabilitat social i foment de la participació ciutadana, la transparència i l’accés a la informació pública, una línia de finançament “en la que la Diputació de València avança per enfortir la cultura de la transparència i la participació en l’àmbit local”, explica la diputada de Transparència, Participació i Govern Obert, Mentxu Balaguer.

En total són 69 projectes subvencionats amb un màxim de 2.000 euros i amb una quantitat global de 193.000 euros en les modalitats de Promoció de la Responsabilitat Social; Foment del consum de productes i serveis responsables; Bon govern i ètica; Estratègia i gestió socialment responsable; Infraestructures; Gestió responsable dels RH; Cadena de subministrament; Societat; i Diàleg.

Projectes de reciclatge, de comerç de proximitat, d’eliminació de residus, de millora del benestar general de la població o inclusió de col·lectius vulnerables dissenyats atenent valors de proximitat, transversalitat, sostenibilitat, eficàcia i eficiència, s’han presentat a esta convocatòria.

En paraules de la diputada Mentxu Balaguer, responsable de la Delegació de Govern Obert i Participació, “la Diputació de València, com a administració pública, té un doble compromís amb la responsabilitat social. D’una banda, ha de complir amb la legislació vigent, ja que des de l’aprovació de la Llei 18/2017 de la Generalitat Valenciana, l’administració local ha d’actuar amb criteris de responsabilitat social en la seua gestió i, per altra part, ha de col·laborar en la promoció d’una societat més equitativa i sostenible, en la creació del desenvolupament sostenible, basat en un model de producció respectuós amb el medi ambient, un model de consum responsable i unes relacions socials democràtiques i inclusives”.

Entre els projectes subvencionats estan ‘Responsabilitat social al Potries #MusicFest’ de l’Ajuntament de Potries; ‘MarketEnguera’ de l’Ajuntament d’Énguera; ‘Elaboració d’un codi de bon govern’ de l’Ajuntament d’Alfarrasí; ‘Diagnòstic organitzacional i creació d’un pla de responsabilitat social’ de l’Ajuntament de Castelló de Rugat; ‘Promoció de la mobilitat sostenible’ de l’Ajuntament d’Algímia d’Alfara; ‘Programa de formació en agricultura ecològica solidària’ de l’Ajuntament d’Albalat dels Sorells; o ‘Implantació d’hàbits de consum responsable, sostenible o ètic’ de l’Ajuntament de Salem.