La presidenta del Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV), Mª Josep Amigó, acompanyada de la diputada de Comarcalització, Dolors Gimeno, del gerent del Consorci, José Manuel Ballester, i del cap de zona, J.R. Caballero, han visitat este dijous el parc de bombers de Montcada per a conèixer de primera mà les tasques dels bombers i les seues inquietuds.

“Amb estes visites volem escoltar als bombers, uns professionals que donen un servei imprescindible a la societat. Ens interessen les seues necessitats així com conéixer l’activitat i actuacions que duen a terme tots els dies”, ha explicat la presidenta del Consorci en la seua visita.

A més Amigó i la resta de representants han pogut veure de prop la galeria d’entrenament. En el seu interior els xiquets i xiquetes recorren un circuit de tipus laberíntic en tres nivells i amb diferents obstacles. Es tracta d’una eina per a sensibilitzar als xiquets i xiquetes i donar a conéixer la tasca dels bombers.

Horta Nord

Al 2018 a la comarca de l’Horta Nord, el Consorci va intervindre en 275 incendis urbans, 13 industrials i 220 incendis rurals/forestals. A més va actuar a 93 accidents de trànsit, 193 rescats urbans, 8 rescats rurals i 215 serveis auxiliars, i va fer 59 prevencions de foc i altres 4 sense foc.

El Consorci Provincial de Bombers de València intervé en 26 emergències cada dia, la qual cosa suposa, almenys, una intervenció cada hora. En total, al llarg de l’any 2018 els bombers del Consorci es van mobilitzar a 9.516 serveis.

“Comptem amb una plantilla de més de 600 professionals que fan una excel·lent tasca i que estan distribuïts estratègicament en 24 parcs per a assegurar una resposta eficaç en tota la província de València”, ha afirmat Amigó.