La Diputació de València, a través de la delegació de Govern Obert i Participació subvenciona, per import de 680.000 euros, un total de 86 projectes de municipis i entitats locals menors, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l’accés a la informació pública.

Els  projectes subvencionats reben fins a un màxim de 10.000 euros, tant en la modalitat de foment de la participació ciutadana com en la modalitat de foment de la transparència i l’accés dels ciutadans i ciutadanes a la informació pública.

“Amb aquestes ajudes la Diputació continua col·laborant amb els ajuntaments i entitats locals menors per a impulsar la transparència, l’ètica i el bon govern amb la finalitat d’enfortir la governança compartida” explica la diputada de Govern Obert i Participació, Mentxu Balaguer.

En la modalitat de foment de la participació s’han subvencionat 42 projectes de pressupostos participatius, tallers pràctics en participació infantils i per a adults o dinamització d’aplicacions participatives municipals, entre altres, amb l’intenció de continuar construint una democràcia participativa i afavorir la gestió de les polítiques públiques locals  amb la implicació de la ciutadania.

En la modalitat de foment de la transparència i l’accés dels ciutadans i ciutadanes a la informació pública s’han subvencionat 44 projectes destinats a la dinamització i manteniment de portals de transparència adaptats a persones amb diversitat funcional, escoles de transparència i apoderament ciutadà i aplicacions per a afavorir l’accés a aquesta informació municipal, per a aconseguir una transparència efectiva facilitant informació municipal objectiva, tractada i accessible.

Per a la diputada Mentxu Balaguer “l’administració local, per ser la més pròxima a la ciutadania té el deure de relacionar-se amb ella de forma cada vegada més transparent, col·laborativa i dialogant; per a això és imprescindible establir canals de participació que cedisquen major espai a la societat civil que generen canvis que comporten una major eficàcia de les polítiques públiques municipals; per això des de la Diputació pretenem continuar subvencionant les activitats que desenvolupen les entitats locals per al foment de la  transparència i la participació”.