• El director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, i la diputada de Diversitat, Dolors Gimeno, han anunciat la continuïtat de la col·laboració per a ajudar a estos col·lectius
  • L’acord entre Generalitat i Diputació inclou la promoció d’iniciatives per a fomentar la diversitat familiar, la igualtat de tracte i la lluita contra la discriminació sexual i de gènere

15/05/2021

El director general d’Igualtat en la Diversitat de la Generalitat, José de Lamo, i la diputada provincial de Diversitat, Dolors Gimeno, han anunciat la continuïtat de la col·laboració interinstitucional en les línies d’ajudes per a pal·liar situacions de vulnerabilitat en població gitana i migrant.

Estes subvencions tenen com a objectiu “atendre les necessitats bàsiques de les famílies gitanes i col·laborar amb els serveis socials en el seu acostament per a facilitar la intervenció integral a través dels recursos públics”, ha indicat José de Lamo.

Per part seua, la diputada de Diversitat, Dolors Gimeno, ha explicat que la col·laboració interinstitucional es traduïx “en una mateixa línia de treball per a evitar duplicitats i accelerar els tràmits perquè les ajudes puguen arribar al màxim d’entitats beneficiàries i repercutir en una millora social”.

Esta col·laboració es va iniciar l’any passat i va estar centrada en l’atenció a situacions de vulnerabilitat en població gitana i migrant per la COVID-19, uns col·lectius especialment castigats per la crisi sanitària i que comptaran amb una continuïtat en el present exercici pressupostari.

Així mateix, la col·laboració interinstitucional es materialitza en altres iniciatives per a fomentar la diversitat familiar, la igualtat de tracte i la lluita contra la discriminació sexual i de gènere. “Tant la Diputació com el Consell del Botànic tenen clar que les persones han d’estar en el centre de les polítiques”, ha remarcat José de Lamo.

La Diputació invertirà en diferents línies d’ajudes, com una destinada a accions contra la discriminació per orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere, característiques sexuals i grup familiar, o una altra per a fomentar la igualtat de tracte en col·laboració amb associacions i col·lectius.

Per a la diputada Dolors Gimeno “la col·laboració interinstitucional per a treballar conjuntament i de manera complementària per a desenvolupar el valor de la diversitat es materialitza en un gran impuls, mitjançant programes i instruments relacionats amb la igualtat dels col·lectius de la diversitat, com els que ara portem avant”.