Compromís impulsa la candidatura de Manises com a “Ciutat creativa de la Unesco”

26/maig/2020. El grup de Compromís en la Diputació de València ha presentat al ple una moció per explicitar el suport de l’entitat a l’Ajuntament de Manises en la candidatura de Ciutat Creativa de la UNESCO en la categoria d’Artesania i Arts Populars, i col•laborar en la difusió i les accions encaminades a obtenir el reconeixement internacional que mereix la ciutat de Manises. La proposta ha estat acceptada com Declaració Institucional.

La Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO es va crear en 2004 per a promoure la cooperació cap a i entre les ciutats que identifiquen la creativitat com a factor estratègic de desenvolupament urbà sostenible. Les 180 ciutats que actualment formen la Xarxa treballen juntes cap a un objectiu comú: posicionar la creativitat i les indústries culturals en el centre del seu pla de desenvolupament local i cooperar activament en l’àmbit internacional en la matèria.

A Europa per la seua ceràmica han sigut declarades ciutats creatives les ciutats de Barcelos (Portugal) i Limoges (França). Des de Compromís considerem que Manises, amb els seus més de set-cents anys de dedicació ininterrompuda a la ceràmica, ha de formar part de La Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO en la categoria d’Artesania i Arts Populars.

L’Ajuntament de Manises compta també amb el suport de la Universitat Politècnica de València i posseeix un grup d’investigació dedicat a la Gestió turística del Patrimoni Natural i Cultural de l’Institut de Restauració del Patrimoni i, en particular, a la “Redacció de documents tècnics de gestió patrimonial i projectes turístics.

Les Ciutats Creatives de la UNESCO són socis clau de la UNESCO per a la implementació de l’Agenda per al Desenvolupament després de 2015 pel que fa al desenvolupament urbà sostenible. A l’estat espanyol pertanyen a la xarxa els següents municipis: Barcelona (Literatura), Bilbao (Disseny), Dénia (Gastronomia), Sevilla (Música), Burgos (Gastronomia), Granada (Literatura), Terrasa (Cinema) i Llíria (Música).