• Potries, en la Safor, rebrà el Reconeixement Cultural de la Diputació por la seua tasca a la promoció del patrimoni etnològico local
  • La Font de la Figuera, a la Costera, acollirà la cloenda del cicle D’Arrel, amb un seguit d’activitats musicals, festives i de foc

11/11/2021

L’àrea de Cultura de la Diputació continua amb la promoció d’activitats descentralitzades amb la idea de promoure una cultura de proximitat. En eixe sentit, el proper cap de setmana el poble de Potries, a la Safor, serà l’escollit, a proposta del Museu Valencià d’Etnologia, L’ETNO, com a municipi mereixedor dels Reconeixements de la Cultura 2021.

Els Reconeixements de la Cultura atorgats per la Diputació tenen caràcter bianual, i són concedits a proposta dels tècnics i serveis propis per tal de fer una menció explícita a aquells ajuntaments, organismes, persones o entitats que han destacat en el camp de la cultura en el darrer temps.

A les 18:00h, en la Plaça de l’Ajuntament de Potries, i fins a completar aforament, tindrà lloc una gala lúdico-festiva, amb la companyia del Grup de Danses de Torís. L’acte comptarà amb la presència del diputat de Cultura, Xavier Rius, i de l’alcaldessa de Potries, Assumpta Domínguez, i el Director de l’ETNO, Francesc Tamarit.

L’ETNO farà una especial menció al treball mantingut en el temps per un ajuntament que ha vist en la cultura i el patrimoni etnològic local un excel·lent camp per a la promoció local. La festa del Porrat, els itineraris de l’aigua o la tasca divulgativa del Museu de la Cassoleria Àngel Domínguez de Potries, són elements a destacar en la concesió d’aquest premi al dit municipi.

D’Arrel a la Costera

D’altra banda, les trobades D’Arrel, que any rere any organitza el Servei de Cultura de la Diputació, arriben al final de la seua IV edició, amb una vistosa cloenda a la Font de la Figuera, després del seu pas per Museros, Villar del Arzobispo i Sollana.

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, “després de mesos molt complicats per a la cultura, volem dur l’alegria dels nostres balls i cançons als carrers de cada poble. La música i els balls poden ajudar a catalitzar un nou estat d’ànim i facilitar la retornada a les activitats de carrer”.

Les trobades d’Arrel són un conjunt d’activitats que es realitzen en diferents municipis valencians i que tracten de reivindicar el fet comarcal, amb la participació de diversos grups, i la recuperació de les nostres músiques, balls i cançons. La cultura popular valenciana té amb D’Arrel un excel·lent aparador per a mantenir viu l’esperit de germanor en cada poble, moltes vegades en perfecta harmonia amb els nous estils musicals.